שימוש בשעון שבת ופלטה לחימום בשבת

שתפו:

27 באפריל 2018

שאלה:

שלום רב

אני מעוניין שתסביר לי אודות שימוש שעון שבת בשבת ויום טוב.

ראיתי בחזון עובדיה שבת ו' שמותר לכוון שעון שבת מערב שבת וכן להאריך מצב קיים.

בילקוט יוסף סי'רנב ראיתי שהמקדים מצב קיים (גרם כיבוי) יש לו על מה שיסמוך. ולגבי הקדמת מצב קיים(גרם הדלקה) מותר או ניתן להקל לצורך מצווה כגון שצריך את האור ללימוד תורה.

בשש"כ פרק יג אף הגדיל לעשות והתיר להקדים/ליצור מצב חדש.

שאלה א' – האם הבנתי נכון את הכתוב ואם לא אז אשמח שתתקן אותי.

שאלה ב'- האם חימום על הפלטה לצורך עונג שבת חשיב צורך מצווה, ומה נכלל בגדר עונג שבת/מצווה?

שאלה ג' על פי השש"כ

מה הדין כאשר אדם הפעיל שעון שבת משמונה בבוקר -עשר בבוקר בלבד
ובמהלך ששעון השבת פועל רוצה להזיז את הזיזים ולכוון את שעון השבת שיעבוד משלוש בצהריים ועד חמש בערב, מבלי להזיז את כל הזיזים כבר מעשר אלא שתיווצר הפסקה ויעבוד שוב בזמן הרצוי
והאם דעה זו היא גם לרב עובדיה/הרב יצחק יוסף?

מחילה על אריכות הדברים
אודה לרב על הסבר הדינים מה נכון או לא על פי הכתוב

תודה
נתן

תשובה:

להדפסה

שאלות נוספות

סטאז ברפואה בשבת

שלום אני עומדת להתחיל שנת סטאז (רפואה) אני מעונינת לדעת קווים כללים בנוגע לעבודבה בשבת (טלפון, כתיבה וכו', וכן נסיעה עם הסעה לאחר /לפני תורנות)

קרא עוד »

ניתוח וצומות

שלום! אחותי עשתה ניתוח בלסתות לפני כשבוע.(ניתוח מלתעות). היא לא יכולה לדבר ולאכול היא יכולה רק במזרק.רצינו לשאול האם מותר לה לאכול ביוה"כ ואם כן

קרא עוד »

מה אתם מחפשים?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.