שימוש בשעון שבת ופלטה לחימום בשבת

שתפו:

27 באפריל 2018

שאלה:

שלום רב

אני מעוניין שתסביר לי אודות שימוש שעון שבת בשבת ויום טוב.

ראיתי בחזון עובדיה שבת ו' שמותר לכוון שעון שבת מערב שבת וכן להאריך מצב קיים.

בילקוט יוסף סי'רנב ראיתי שהמקדים מצב קיים (גרם כיבוי) יש לו על מה שיסמוך. ולגבי הקדמת מצב קיים(גרם הדלקה) מותר או ניתן להקל לצורך מצווה כגון שצריך את האור ללימוד תורה.

בשש"כ פרק יג אף הגדיל לעשות והתיר להקדים/ליצור מצב חדש.

שאלה א' – האם הבנתי נכון את הכתוב ואם לא אז אשמח שתתקן אותי.

שאלה ב'- האם חימום על הפלטה לצורך עונג שבת חשיב צורך מצווה, ומה נכלל בגדר עונג שבת/מצווה?

שאלה ג' על פי השש"כ

מה הדין כאשר אדם הפעיל שעון שבת משמונה בבוקר -עשר בבוקר בלבד
ובמהלך ששעון השבת פועל רוצה להזיז את הזיזים ולכוון את שעון השבת שיעבוד משלוש בצהריים ועד חמש בערב, מבלי להזיז את כל הזיזים כבר מעשר אלא שתיווצר הפסקה ויעבוד שוב בזמן הרצוי
והאם דעה זו היא גם לרב עובדיה/הרב יצחק יוסף?

מחילה על אריכות הדברים
אודה לרב על הסבר הדינים מה נכון או לא על פי הכתוב

תודה
נתן

תשובה:

להדפסה

שאלות נוספות

אנדרוגיניות

שלום, אני כותבת עבודה במסגרת קורס "יהדות ומדע" במכללת חמדת הדרום להוראה. הנושא שלי הוא אנדרוגינוס. שאלתי היא: למה נחשב אנדרוגינוס, גבר או אישה מבחינת

קרא עוד »

פרחי באך

Post Content אני מעוניינת ללמוד לטפל בפרחי באך וחוששת מבחינת הכשרות. האם ישנה בעיה של כשרות בחומרי הגלם? כאשר את עירבוב התמציות והתאמה האישית אני

קרא עוד »

שידוך לחולת דיכאון

שלום לרב. חברה מאוד קרובה שלי סובלת שנים רבות מדיכאון. היא ניסתה שיטות טיפול שונות ולבסוף החליטה לפנות לפסיכיאטר שנתן לה כדורים וברוך השם כבר

קרא עוד »

מה אתם מחפשים?