חציצת צינוריות סיליקון בדרכי הדמעות
בהמשך לשיחתנו הטלפונית ממוצש"ק האחרון: הנידון- האם ישנה בעיה של חציצה בטבילה במקרי השתלת צינוריות סיליקון לניתוח מעקף דרכי הדמעות במקרה של חסימת דרכי הדמעות.
שלום לך. אני לקויית שמיעה מלידה ומשתמשת במכשיר שמיעה. אני מתעניינת בניתוח שתל קוכלארי. שימוש בשתל זה מצריך שימוש במעבד המופעל בסוללות. יש שלושה חברות המשווקות את השתלים.מדאל,קלריון ונוקלאוס. בחלק מהחברות יש שימוש בסוללות נטענות שמחזיקות מעמד הכי הרבה לפי מיטב ידיעתי כ-15 שעות. ואילו בחברת מד אל פיתחו בית סוללה המכיל 6 סוללות ועשוי להחזיק מעמד 100 שעות רצוף. משך זמן זה מתאים לשימוש בחג ארוך כגון ראש השנה המתחבר לשבת. למרות זאת אני מתענינת דווקא בשתל של חברה אחרת שאין לה סוללות שמחזיקות זמן רב. אם אקנה שתל מהחברה שאני מעוניינת בה – אצטרך להטעין מראש כמות מספקת של סוללות ולהחליף בהמהלך השבת. בחג ארוך – ייתכן אפילו שאצטרך להטעין סוללות. יש למעבדים אילו אפשרות להשתמש במעבד גוף שלתוכו אפשר להכניס סוללות מסוג AA אך שימוש במעבד זה לא אסטתטי וממש לא רוצה להשתמש בו. ארצה להראות בשבת במיטבי ולא ארצה שיראו חוט המתשלשל מהאוזן לקופסה הנישאת על הגוף. האם יש היתר הלכתי להחליף/להטעין סוללות בשבתות ובחגים? האם צפוי פיתוח לסוללות נטענות לטווח ארוך? תודה על תשומת ליבך, בתיה
כדי לענות, חשוב לברר קודם את הנתון הבא: האם ניתן ע"י וסת, להחליש את העוצמה של המכשיר ולהאריך את משך פעולתו?
בהמשך לשיחתנו הטלפונית ממוצש"ק האחרון: הנידון- האם ישנה בעיה של חציצה בטבילה במקרי השתלת צינוריות סיליקון לניתוח מעקף דרכי הדמעות במקרה של חסימת דרכי הדמעות.
אדם מבוגר סובל מטחורים, ואינו יכול לנגב לאחר יציאה אלא על ידי שטיפה במים חמים, כך לפחות לפי טענתו. כאשר הוא מתארח בבית מלון והמים
שלום לכבוד הרב המשיב. אני מבקשת לעשות עבודה מקיפה בנושא הנקה על פי ההלכה עם סוגיות בנות זמננו. אני מבקשת לקבל מקורות לספרי עיון בנושא.
רצוני לשאול מהו מעמדו ההלכתי של חובש במד"א, האם מעמדו ההלכתי הוא כשל רופא, (ונפקא מינה לעניין כל ההלכות שנאמרו ברופא, כמו למשל ההלכה שאסור
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.