answering a telephone on Shabbat to a person with substance abuse that might relapse
May a 12 Step sponsor or fellow 12 step member use a cell phone to answer a phone call on fellow member on Shabbat if
ברצוני לדעת האם מותר להשתמש במכשירי שמיעה בשבת?
באופן כללי:
א. ככלל – מותר להשתמש במכשירי שמיעה בשבת אם ההפעלה שלהן מתבצעת לפני שבת. לפרטי הדינים ראי:
1. נשמת אברהם כרך א', או"ח, סימן ש"א ס"ק ה.
2. נשמת אברהם כרך ד', או"ח, סימן ש"א ס"ק ב. נשמת אברהם כרך ה', עמ' רל אותיות קמח-קמט.
הגאון הרב שלמה זלמן אויערבאך זצ"ל פסק שמותר לחזק ולהחליש את העוצמה על ידי כפתור העוצמה, כי החלשה או הגברה איננה נחשבת לכיבוי או הדלקה. כל זה כמובן רק לגבי מי שהמכשיר חשוב באמת לתיפקודו.
פירוט העניין הלכתית:
לגבי הפעלת המכשיר בשבת, יש בזה צד לאסור מצד מתקן מנא, ולכן כל ההיתר הוא דווקא אם ההפעלה מתבצעת לפני שבת. לגבי כבוי מכשירים חשמליים בשבת נחלקו בזה החזו"א והגרשז"א אוירבך האם יש בזה איסור תורה של בונה וסותר. דעת החזו"א לאסור, ודעת הגרש"ז להתיר. לכן לכתחילה ראוי להחמיר כדעת החזו"א, אבל במקום הדחק כגון שהצפצוף מפריע לך לשינה ואין לך אפשרות להניח את המכשיר במקום שלא יפריע מותר לכבות, או שאם תשאירי את המכשיר דולק הסוללה תיגמר בשבת ולא יהיה לך אפשרות להשתמש במכשיר, בודאי ניתן לסמוך על דעת הגרשז"א להקל ולכבות את המכשיר בשינוי.
May a 12 Step sponsor or fellow 12 step member use a cell phone to answer a phone call on fellow member on Shabbat if
שלום, בן זוגי ואני שומרי מצוות ואמורים לבצע הליך PGD עקב מחלה גנטית (אוסטאוגנסיס אימפרפקטה) ממנה סובל בן זוגי. ברצונינו לדעת מה אומרת ההלכה על
שלום רב! ראשית, אבקש אם אפשר לא לפרסם את השאלה והתשובה. נאמר לי ע"י מישהו, שרבי משה פיינשטיין כתב כי לימודי רפואה נחשבים כלימוד תורה.
התבקשתי לכתוב עבודה על נושא הפונדקאות וברצוני להתייחס להיבט ההלכתי של נושא זה :אשמח אם תוכל לעזור לי ולהשיב לי על השאלות הבאות האם השימוש
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.