תרופה – ליתיום – בתשעה באב
שלום רב בתנו נמצאת בשלהי אפיזודה פסיכוטית והיא השתחררה ביום שני האחרון מבית חולים לבריאות הנפש התרופות שהיא לוקחת (בעיקר זיברקסה, ליתיום ואטומין דורשים לקיחה
ברצוני לדעת האם מותר להשתמש במכשירי שמיעה בשבת?
באופן כללי:
א. ככלל – מותר להשתמש במכשירי שמיעה בשבת אם ההפעלה שלהן מתבצעת לפני שבת. לפרטי הדינים ראי:
1. נשמת אברהם כרך א', או"ח, סימן ש"א ס"ק ה.
2. נשמת אברהם כרך ד', או"ח, סימן ש"א ס"ק ב. נשמת אברהם כרך ה', עמ' רל אותיות קמח-קמט.
הגאון הרב שלמה זלמן אויערבאך זצ"ל פסק שמותר לחזק ולהחליש את העוצמה על ידי כפתור העוצמה, כי החלשה או הגברה איננה נחשבת לכיבוי או הדלקה. כל זה כמובן רק לגבי מי שהמכשיר חשוב באמת לתיפקודו.
פירוט העניין הלכתית:
לגבי הפעלת המכשיר בשבת, יש בזה צד לאסור מצד מתקן מנא, ולכן כל ההיתר הוא דווקא אם ההפעלה מתבצעת לפני שבת. לגבי כבוי מכשירים חשמליים בשבת נחלקו בזה החזו"א והגרשז"א אוירבך האם יש בזה איסור תורה של בונה וסותר. דעת החזו"א לאסור, ודעת הגרש"ז להתיר. לכן לכתחילה ראוי להחמיר כדעת החזו"א, אבל במקום הדחק כגון שהצפצוף מפריע לך לשינה ואין לך אפשרות להניח את המכשיר במקום שלא יפריע מותר לכבות, או שאם תשאירי את המכשיר דולק הסוללה תיגמר בשבת ולא יהיה לך אפשרות להשתמש במכשיר, בודאי ניתן לסמוך על דעת הגרשז"א להקל ולכבות את המכשיר בשינוי.
שלום רב בתנו נמצאת בשלהי אפיזודה פסיכוטית והיא השתחררה ביום שני האחרון מבית חולים לבריאות הנפש התרופות שהיא לוקחת (בעיקר זיברקסה, ליתיום ואטומין דורשים לקיחה
שבוע טוב. אישתי בהריון בשבוע 23 ובאולטרסאוד רואים יש לעובר נכות קשה ברגל חוסר אצבעות ועצם הפיבולה. רצינו לשאול האם יש פוסקים מקלים בהלכה שיתיר
שלום וברכה, אני בת 24 נשואה כמעט כ3 שנים יש לי בת בת שנה וחצי. מאז ומתמיד אני סובלת בצומות (פעם התעלפתי). אך מאז שהתחתנתי
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.