ברצוני לדעת האם מותר להשתמש במכשירי שמיעה בשבת?
באופן כללי:
א. ככלל – מותר להשתמש במכשירי שמיעה בשבת אם ההפעלה שלהן מתבצעת לפני שבת. לפרטי הדינים ראי:
1. נשמת אברהם כרך א', או"ח, סימן ש"א ס"ק ה.
2. נשמת אברהם כרך ד', או"ח, סימן ש"א ס"ק ב. נשמת אברהם כרך ה', עמ' רל אותיות קמח-קמט.
הגאון הרב שלמה זלמן אויערבאך זצ"ל פסק שמותר לחזק ולהחליש את העוצמה על ידי כפתור העוצמה, כי החלשה או הגברה איננה נחשבת לכיבוי או הדלקה. כל זה כמובן רק לגבי מי שהמכשיר חשוב באמת לתיפקודו.
פירוט העניין הלכתית:
לגבי הפעלת המכשיר בשבת, יש בזה צד לאסור מצד מתקן מנא, ולכן כל ההיתר הוא דווקא אם ההפעלה מתבצעת לפני שבת. לגבי כבוי מכשירים חשמליים בשבת נחלקו בזה החזו"א והגרשז"א אוירבך האם יש בזה איסור תורה של בונה וסותר. דעת החזו"א לאסור, ודעת הגרש"ז להתיר. לכן לכתחילה ראוי להחמיר כדעת החזו"א, אבל במקום הדחק כגון שהצפצוף מפריע לך לשינה ואין לך אפשרות להניח את המכשיר במקום שלא יפריע מותר לכבות, או שאם תשאירי את המכשיר דולק הסוללה תיגמר בשבת ולא יהיה לך אפשרות להשתמש במכשיר, בודאי ניתן לסמוך על דעת הגרשז"א להקל ולכבות את המכשיר בשינוי.
שלום רב, מהי עמדת ההלכה בענין תרומת איברים? האם מותר להסדיר כרטיס תרומת איברים למקרה מוות חו"ח (כרטיס אדי)? האם זו מצווה? בברכה – שי
שאלתי היא: האם יש בהלכה גדר עד כמה צריך לזעזע את הבתולים כדי שייחשב כבעילת מצווה ? כלומר, אדם שבבעילת מצוה הגיע לבתולין, אנו יודעים
Harav, Dr. Halperin I understand that at a recent conference, that it was announced that current halachic thinking, favors the egg donor as the halachic mother.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.