חשיפת מידע רפואי בשידוכין
שלום לכבוד הרב עברתי לפני 5 שנים ניתוח להוצאת ציסטה בשחלה, אני רוצה לדעת אם יש לי קשר ממושך ורציני עם בחור אני חייבת לידע
ברצוני לדעת האם מותר להשתמש במכשירי שמיעה בשבת?
באופן כללי:
א. ככלל – מותר להשתמש במכשירי שמיעה בשבת אם ההפעלה שלהן מתבצעת לפני שבת. לפרטי הדינים ראי:
1. נשמת אברהם כרך א', או"ח, סימן ש"א ס"ק ה.
2. נשמת אברהם כרך ד', או"ח, סימן ש"א ס"ק ב. נשמת אברהם כרך ה', עמ' רל אותיות קמח-קמט.
הגאון הרב שלמה זלמן אויערבאך זצ"ל פסק שמותר לחזק ולהחליש את העוצמה על ידי כפתור העוצמה, כי החלשה או הגברה איננה נחשבת לכיבוי או הדלקה. כל זה כמובן רק לגבי מי שהמכשיר חשוב באמת לתיפקודו.
פירוט העניין הלכתית:
לגבי הפעלת המכשיר בשבת, יש בזה צד לאסור מצד מתקן מנא, ולכן כל ההיתר הוא דווקא אם ההפעלה מתבצעת לפני שבת. לגבי כבוי מכשירים חשמליים בשבת נחלקו בזה החזו"א והגרשז"א אוירבך האם יש בזה איסור תורה של בונה וסותר. דעת החזו"א לאסור, ודעת הגרש"ז להתיר. לכן לכתחילה ראוי להחמיר כדעת החזו"א, אבל במקום הדחק כגון שהצפצוף מפריע לך לשינה ואין לך אפשרות להניח את המכשיר במקום שלא יפריע מותר לכבות, או שאם תשאירי את המכשיר דולק הסוללה תיגמר בשבת ולא יהיה לך אפשרות להשתמש במכשיר, בודאי ניתן לסמוך על דעת הגרשז"א להקל ולכבות את המכשיר בשינוי.
שלום לכבוד הרב עברתי לפני 5 שנים ניתוח להוצאת ציסטה בשחלה, אני רוצה לדעת אם יש לי קשר ממושך ורציני עם בחור אני חייבת לידע
בס"דלרב הלפריןשלוםברצוני לשאול אודות הכלל "לא מן הכל אדם זוכה להתרפאות".ראיתי בתשובת הרב אלישיב (קובץ תשובות ח"א סי' קכד) על חובת רופא לטפל בשעת מנוחתו,[ובאג"מ
בס"ד. אני שואל עבור אברך מהכולל: אשה שכבר סיימה לראות ימי וסתה (מחזור) ויש לך התקן תוך רחמי (טבעת). האם כשיש לה כתמים או כשמכניסה
שלום רב! מצ"ב ההודעה המקורית. בכדורים הנ"ל מדובר בדגי ים כשרים, ואם הבנתי נכון, נשאלתי על כך בגלל שיש גם כדורים זהים באותו שם הנקראים
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.