קביעת רגע המוות (לב, מח) וקבורה
שלום. שלשת שאלותיי הן: א) האם כשהלב מפסיק לעבוד אפשר להניח ע"פ ההלכה שהאדם כבר לא בחיים? ב) האם נשמתו יוצאת רק כאשר גם המח
שלום רב, אני מרכיבה מכשירי שמיעה בשתי האזניים. המכשירים מהמתקדמים ביותר, מופעלים על בטריות, ואין צורך לשנות את עוצמת הקול. לפי מה שקראתי בשו"תים אחרים אני מבינה שאין בעיה להשתמש במכשיר כאשר מפעילים אותו באופן רציף מכניסת שבת. מה שמטריד אותי היא שאלת הטלטול במקומות בהם אין ערוב. אני אמורה להיות בראש השנה בחו"ל במקום בו אין ערוב. האם מותר להרכיב את המכשירים? בלי המכשירים שמיעתי חלשה כך שבלעדיהם אינני שומעת היטב את התפילה וגם בשיחות רעים (כמובן לא בביהכנ"ס…) אני זקוקה להם.
לתשובתכם אודה.
בברכת שנה טובה,
פ"א
בשעתו התקיים ויכוח גדול בין הפוסקים בשאלת טלטול מכשירי שמיעה במקומות בהם אין עירוב. ראי נשמת אברהם (מהדו"ת) חלק או"ח סימן שא, ס"ק ד1
עיקר הבעיה היתה אז כשהמכשיר היה מורכב משני חלקים: אוזניה באוזן ובטריות בכיס כשחוט חשמלי מחבר ביניהם.
אבל במכשירים החדשים, כשגם הבטריה הזעירה נמצאת במכשיר השמיעה עצמו הצמוד לאוזן, כבר פסקו להקל הגרש"ז אויערבאך, גם הגרי"י נויבירט (הובאו דבריהם בנשמת אברהם שם בד"ה "ובסוף"), גם הרש"ל הגר"ע יוסף (לוית חן על הלכות שבת אות ל, הובא גם כן בנשמת אברהם שם ד"ה וכן כותב הראש"ל), וגם השולחן שלמה (ח"ב עמ' כ"ז-כ"ט, הובא בנשמת אברהם שם)
לסיכום: במכשירים החדישים מותר לצאת בשבת גם במקום שאין בו עירוב.
שלום. שלשת שאלותיי הן: א) האם כשהלב מפסיק לעבוד אפשר להניח ע"פ ההלכה שהאדם כבר לא בחיים? ב) האם נשמתו יוצאת רק כאשר גם המח
בע"ה יום ב' ח' מרחשון תש"ע לידידי איש המעלה הרב ד"ר מרדכי שליט"א שלום וברכה בהמשך לשיחותינו אודות זהות השם "זיניאידה" פירוט הענין נשאלתי על
Dear Rabbi Dr Halperin shlita Wishing you well. There is a patient who is on a ventilator for two weeks. She is completely sedated and
שלום רב, אני מבקש להתיעץ ולקבל הכוונה לגבי אמי בת ה-91 יש לה שברים לכל אורך עמוד השדרה ממחלת אוסטאופרוזיס. לאחרונה נפלה וטולטלה ומאז נמצאת
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.