היטהרות שבועיים לאחר לידה
ילדתי לפני שבועיים בן נכון להיום הדימום פסק . האם עליי לעשות הפסק טהרה ולאחר מכן לטבול כרגיל? האם אין מספר ימים שעלי לחכות מבחינה
שלום רב, אני מרכיבה מכשירי שמיעה בשתי האזניים. המכשירים מהמתקדמים ביותר, מופעלים על בטריות, ואין צורך לשנות את עוצמת הקול. לפי מה שקראתי בשו"תים אחרים אני מבינה שאין בעיה להשתמש במכשיר כאשר מפעילים אותו באופן רציף מכניסת שבת. מה שמטריד אותי היא שאלת הטלטול במקומות בהם אין ערוב. אני אמורה להיות בראש השנה בחו"ל במקום בו אין ערוב. האם מותר להרכיב את המכשירים? בלי המכשירים שמיעתי חלשה כך שבלעדיהם אינני שומעת היטב את התפילה וגם בשיחות רעים (כמובן לא בביהכנ"ס…) אני זקוקה להם.
לתשובתכם אודה.
בברכת שנה טובה,
פ"א
בשעתו התקיים ויכוח גדול בין הפוסקים בשאלת טלטול מכשירי שמיעה במקומות בהם אין עירוב. ראי נשמת אברהם (מהדו"ת) חלק או"ח סימן שא, ס"ק ד1
עיקר הבעיה היתה אז כשהמכשיר היה מורכב משני חלקים: אוזניה באוזן ובטריות בכיס כשחוט חשמלי מחבר ביניהם.
אבל במכשירים החדשים, כשגם הבטריה הזעירה נמצאת במכשיר השמיעה עצמו הצמוד לאוזן, כבר פסקו להקל הגרש"ז אויערבאך, גם הגרי"י נויבירט (הובאו דבריהם בנשמת אברהם שם בד"ה "ובסוף"), גם הרש"ל הגר"ע יוסף (לוית חן על הלכות שבת אות ל, הובא גם כן בנשמת אברהם שם ד"ה וכן כותב הראש"ל), וגם השולחן שלמה (ח"ב עמ' כ"ז-כ"ט, הובא בנשמת אברהם שם)
לסיכום: במכשירים החדישים מותר לצאת בשבת גם במקום שאין בו עירוב.
ילדתי לפני שבועיים בן נכון להיום הדימום פסק . האם עליי לעשות הפסק טהרה ולאחר מכן לטבול כרגיל? האם אין מספר ימים שעלי לחכות מבחינה
שלום לכבוד הרב שאלתי היא : האם בשבועות בהן אני אמורה ללדת, בעלי יכול ללכת לבית הכנסת בשבת עם פלאפון כמובן על רטט, על מנת
שלום רב! .אני חולת קרון בת 38.רווקה וב"ה עומדת להנשא.עפ"י בדיקה , הביוץ שלי מגיע ביום ה-12.לעיתים המחזור נמשך יותר מ-5 ימים כך שכשארצה לשמור
שלום, ברצוני לדעת אם התרופה קונסיל נגד עצירות כשרה לפסח בברכה, מ'
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.