צום יום הכיפורים תשע"ד בהריון
שלום רב,אני בשבוע 6 להריוני השני.בהריון הראשון לפני כשנתיים, הייתי בחודש השישי להריוני וצום יום כיפור היה לי מאוד קשה, והייתי חיוורת מאוד ובסוף הצום
שלום רב, אני מרכיבה מכשירי שמיעה בשתי האזניים. המכשירים מהמתקדמים ביותר, מופעלים על בטריות, ואין צורך לשנות את עוצמת הקול. לפי מה שקראתי בשו"תים אחרים אני מבינה שאין בעיה להשתמש במכשיר כאשר מפעילים אותו באופן רציף מכניסת שבת. מה שמטריד אותי היא שאלת הטלטול במקומות בהם אין ערוב. אני אמורה להיות בראש השנה בחו"ל במקום בו אין ערוב. האם מותר להרכיב את המכשירים? בלי המכשירים שמיעתי חלשה כך שבלעדיהם אינני שומעת היטב את התפילה וגם בשיחות רעים (כמובן לא בביהכנ"ס…) אני זקוקה להם.
לתשובתכם אודה.
בברכת שנה טובה,
פ"א
בשעתו התקיים ויכוח גדול בין הפוסקים בשאלת טלטול מכשירי שמיעה במקומות בהם אין עירוב. ראי נשמת אברהם (מהדו"ת) חלק או"ח סימן שא, ס"ק ד1
עיקר הבעיה היתה אז כשהמכשיר היה מורכב משני חלקים: אוזניה באוזן ובטריות בכיס כשחוט חשמלי מחבר ביניהם.
אבל במכשירים החדשים, כשגם הבטריה הזעירה נמצאת במכשיר השמיעה עצמו הצמוד לאוזן, כבר פסקו להקל הגרש"ז אויערבאך, גם הגרי"י נויבירט (הובאו דבריהם בנשמת אברהם שם בד"ה "ובסוף"), גם הרש"ל הגר"ע יוסף (לוית חן על הלכות שבת אות ל, הובא גם כן בנשמת אברהם שם ד"ה וכן כותב הראש"ל), וגם השולחן שלמה (ח"ב עמ' כ"ז-כ"ט, הובא בנשמת אברהם שם)
לסיכום: במכשירים החדישים מותר לצאת בשבת גם במקום שאין בו עירוב.
שלום רב,אני בשבוע 6 להריוני השני.בהריון הראשון לפני כשנתיים, הייתי בחודש השישי להריוני וצום יום כיפור היה לי מאוד קשה, והייתי חיוורת מאוד ובסוף הצום
בהמשך לתשובתכם מיום כ"ו חשון. חברתי טוענת כי לא עשתה מוך דחוק ואת הבדיקות של הפסק טהרה וראשון עשתה אבל לא לעומק כדי שלא תראה
בס"ד מעוניין לקרוא על ההתפתחות ( ההיסטורית) בפסיקה ההלכתית של היתר שרופא גבר יבדוק רפואית אישה אם כרופא משפחה והן כרופא גינקולוג מראי מקומות לעיון