שימוש בביצים מופרות בIVF
ב"ה ברצוני לשאול את צוות השו"ת מה עושים היום בפועל , ומה ניתן לעשות ע"פ ההלכה לגבי מבחנות מופרות ( כלומר ביציות מופרות ) שאין
ברצוני לדעת האם מותר להשתמש במכשירי שמיעה בשבת?
באופן כללי:
א. ככלל – מותר להשתמש במכשירי שמיעה בשבת אם ההפעלה שלהן מתבצעת לפני שבת. לפרטי הדינים ראי:
1. נשמת אברהם כרך א', או"ח, סימן ש"א ס"ק ה.
2. נשמת אברהם כרך ד', או"ח, סימן ש"א ס"ק ב. נשמת אברהם כרך ה', עמ' רל אותיות קמח-קמט.
הגאון הרב שלמה זלמן אויערבאך זצ"ל פסק שמותר לחזק ולהחליש את העוצמה על ידי כפתור העוצמה, כי החלשה או הגברה איננה נחשבת לכיבוי או הדלקה. כל זה כמובן רק לגבי מי שהמכשיר חשוב באמת לתיפקודו.
פירוט העניין הלכתית:
לגבי הפעלת המכשיר בשבת, יש בזה צד לאסור מצד מתקן מנא, ולכן כל ההיתר הוא דווקא אם ההפעלה מתבצעת לפני שבת. לגבי כבוי מכשירים חשמליים בשבת נחלקו בזה החזו"א והגרשז"א אוירבך האם יש בזה איסור תורה של בונה וסותר. דעת החזו"א לאסור, ודעת הגרש"ז להתיר. לכן לכתחילה ראוי להחמיר כדעת החזו"א, אבל במקום הדחק כגון שהצפצוף מפריע לך לשינה ואין לך אפשרות להניח את המכשיר במקום שלא יפריע מותר לכבות, או שאם תשאירי את המכשיר דולק הסוללה תיגמר בשבת ולא יהיה לך אפשרות להשתמש במכשיר, בודאי ניתן לסמוך על דעת הגרשז"א להקל ולכבות את המכשיר בשינוי.
ב"ה ברצוני לשאול את צוות השו"ת מה עושים היום בפועל , ומה ניתן לעשות ע"פ ההלכה לגבי מבחנות מופרות ( כלומר ביציות מופרות ) שאין
שלום וברכה אני סטודנטית שבחרתי להכין עבודה אודות "בנק איברים" והלכהאשמח מאוד לכל עזרה מצידכםהייתי רוצה לדעת את כל ההיבטים ההלכתיים ומה נפסק להלכה לגבי
תודה רבה! שאלתי מאלול בשנה החולפת, היתה בנוגע להנקה לאחר גיל שנתיים. ההלכה הידועה לי (מקריאה בשו"ע) היא שלאחר 24 חודש, אם היונק לא ינק
אני מעוננינת במידע ובמקורות לגבי העניין של קדושת הגוף והצורך החשוב הנובע מכך להביא את מתי ישראל לקבורה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.