המקור ל"בשעה שכורעת לילד ירכותיה מצטננות"
בשעה שכורעת לילד ירכותיה מצטננות כאבנים (סוטה דף יא עמוד ב) האם יש דיון בהתאמה של תיאור זה למציאות המדודה מדעית?
שלום כבוד הרב
אתמול צפיתי בסרט הוידיאו של הברית שלי ושמתי לב שהמוהל אשר מל אותי השתמש במגן אשר נסגר ע"י ציר ולא במגן רגיל שאלתי היא האם מגן זה הוא מגן קלאמפ? והאם אני צריך לעבור הטפת דם ברית בגלל שימוש במגן זה אשר לא מוציא דם?
א. האיסור העיקרי של הפוסקים על השימוש ב"מגן קלאמפ" הוא משום שהחיתוך איננו מוציא אפילו טיפת דם (כי המגן קלאמפ מועך את העורלה). לכן אם בוידאו אתה רואה שיצא דם בחיתוך, ברור שלא מדובר באופן שנאסר על ידי הפוסקים.
ב. ראה נשמת אברהם כרך ב', יו"ד (מכון שלזינגר תשע"ד) סימן רסד ס"ק ה, שאם המגן קלאמפ לא הודק עד הסוף, כך שיצא מעט דם ברית, מותר בשעת הדחק למול כן את התינוק (הגרש"ז אויערבאך זצ"ל).
בשעה שכורעת לילד ירכותיה מצטננות כאבנים (סוטה דף יא עמוד ב) האם יש דיון בהתאמה של תיאור זה למציאות המדודה מדעית?
לכבוד הד"ר הרב מרדכי הלפרין שלוםישנה אזהרה ידועה של רבנו חיים ויטאל שאדם העוסק בלימוד קבלה "יטבול בעת הצריך לו"לפי מה שלעניות דעתי למדתי היום
שלום כבוד הרב,בהמשך לשיחתנו, בעניין עבודתי בשבת כאחות בבית חולים:מה דין מענה לטלפונים בשבת?
שאלתנו ובקשתנו מכבוד הרב הלפרין היא מה הדין אם אשה בתחילת ההריון רואה דם בשעת תשמיש האם נוכל לתלות בדם מצאור הרחם כי יש יותר
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.