במסגרת עבודה על תאי גזע עובריים התבקשתי להציג את עמדת ההלכה לגבי:
שימוש בדם עוברי(בתאי הגעז העובריים) לצורך מחקר.
למרות שכיום ניתן להשיג תאי גזע ללא צורך בדם עוברי.
מה עמדת ההלכה לגבי תאי הגזע שכניראה בעתיד הקרוב יגרמו לאיפשור דברים שאינם לגדר ורוח ההלכה (לדו'ג לאפשר לבי זוג מאותו המין להביא ילד).
אשמח אם תוכלו לענות לי
בתודה.
1. את מוזמנת לפנות למערכת הפורומים של מכון שלזינגר:
https://www.medethics.org.il/forum/heb
2. בנוסף עייני נא בדו"ח הועדה המיעצת לביו אתיקה של האקדמיה הלאומית למדעים, על השימוש בתאי גזע עובריים.
אסיא עה – עו, עמ' 123 – 150. (בעיקר בעמ' 129 – 132)
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA75-76/ASSIA75-76.10.asp
שלום רב, לפני זמן קצר פנינו למומחה להתפתחות ילדים עקב איחור בהתפתחות של בננו בן השנתיים. המומחה העלה השערה שמדובר בתסמונת ז'וברט (joubert). כיון ששנינו
בעלי החל לסבול לפתע מתופעת אין-אונות. אנחנו נשואים כ- 17 שנה ויש לנו 4 ילדים ועד היום לא הייתה כל בעיה במערכת היחסים והאישות ביננו.
יש לי שאלה הלכתית -הלכה למעשה -הקשורה ל"שני הכובעים" של כבודו. ישנה כלה שהתחילה לקבל זריקות למניעת הריון, כל 3 חודשים. לפי המעט שאני יודע,