מניעת הריון לאחר לידה ראשונה
אני בת 23,שבועיים לאחר לידה ראשונה ב"ה, אני מאוד מתלבטת כרגע בנוגע למניעת הריון, מצד אחד אני רוצה בהרחבת המשפחה והבנתי שלא רצוי למנוע את
שלום רב
בבית החולים בו התחלתי לעבוד כל הרישום ממוחשב.
רצוני לדעת כיצד עלי לנהוג בשבת.
האם יש למעט בכתיבה? האם עדיף להשתמש ב"העתק הדבק" או בבבחירה מרשימות ולחסוך בכך הקלדת אותיות?
האם יש הבדל בכתיבת חומר שאמור להיות מודפס בו ביום לבין חומר שיודפס לאחר השבת או שלא אמור להיות מודפס כלל?
האם ישנו הבדל בין אותיות/מספרים / סימנים? (עדיף למשל סיסמא ללא אותיות כדי להמנע מהקלדתה בכל פעם)?
וכן כל הדרכה בנושא שתוכלו לתת לי.
בתודה ובברכה
ב. בהכנסת נתונים למחשב, במחלקה בה מאושפזים גם חולים שיש בהם סכנה, ראוי לבצע את פעולות השמירה (SAVE) בשינוי.
ג. הפעלת מכשירי עירוי אלקטרוני מותרת בשבת עבור חולים שיש בהם סכנה אפילו בלא שינוי.
אך אם ניתן לבצע את עצם ההפעלה (או הכנסת התקע לשקע) בשינוי יש לכך עדיפות, בתנאי שהדבר לא פוגע ביעילות הרפואית.
ד. ע"פ ההלכה כפי שפסק לנו הגרש"ז אויערבאך זצ"ל אין להבדיל בין טיפול בגויים לטיפול ביהודים.
כמו כן כדאי לבצע בשינוי מה שניתן.
ה. עדיף למעט בפעולות לכן השימוש בהעתקהדבק היא ראויה.
ו. הדפסה בשבת היא מלאכה דאורייתא לכל הדעות, ולכן כשהיא נצרכת ראוי לבצעה בשינוי.
לעומת זאת הכנסה לזיכרון על מנת שיודפס לאחר שבת, היא פעולה שלא תמיד יש בה איסור תורה. אך למעשה גם כאן יש לבצע בשינוי את ההקשה על מקש השמירה.
ז. לגבי הקלדת סיסמא, לענ"ד אין הבדל בין סיסמא המורכבת מאותיות לזו המורכבת מסימנים, מאחר ובשני המקרים הסיסמא לא מודפסת ולא מופיעה אפילו זמנית על המסך.
אני בת 23,שבועיים לאחר לידה ראשונה ב"ה, אני מאוד מתלבטת כרגע בנוגע למניעת הריון, מצד אחד אני רוצה בהרחבת המשפחה והבנתי שלא רצוי למנוע את
מעוניינת לקבל הגדרות ברורות של אתיקה תועלתנית ושל אתיקה דיאונטולוגית ומה ההבדלים ביניהם. תודה.
שלום וצהריים טובים! ברצוני לשאול שאלה בנושא מד"א. אבי פרופ' למחלות לב. רופא ידוע, ואחי מתנדבת כבר כמה שנים במגן דוד אדום!. אני לומדת בכיתה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.