נטילת אלטרוקסין בצום ט' באב
צום ט' באב. אני בת 26, שבועיים אחרי ניתוח כריתת בלוטת התריס (בעקבות גידול שפיר) ומאז נוטלת אלטרוקסין (100 mcg) כל בוקר על קיבה ריקה
כהמשך לשאלה ששאלתי כאן
https://www.medethics.org.il/db/ShowQ.asp?ID=2948
ברצוני לברר האם קיים פתרון נוסף לא ע"י כדורים או התקן שבכל אחד מהם יש את הסיבוכים שלו
וכן מהו הפתרון הדומה ביותר לשלושה משמשות במוך (או שדין זה לא נוהג היום )
בתודה
קיים פתרון נוסף של של שימוש בדיאפרגמה עם משחה ספרמצידית ("קוטל זרע").
פתרון זה מזכיר במעט את השימוש במוך, אך הוא הרבה יותר קל להיתר משימוש במוך האמור בתלמוד.
ראה את שלושת המאמרים בנושא הדיאפרגמה והשימוש במוך שפורסמו באסיא עז – עח.
ניתן לעיין בחוברת האסיא בספרית מכון שלזינגר.
וגם בקישור:
https://www.medethics.org.il/db/
ניתן גם לרכוש את החוברת דרך אתר האינטרטנט של מכון שלזינגר https://www.medethics.org.il
או בטלפון 6555266 02
או להשתמש במנוע החיפוש של אתר מכון שלזינגר ולהגיע לשלושת המאמרים הללו.
צום ט' באב. אני בת 26, שבועיים אחרי ניתוח כריתת בלוטת התריס (בעקבות גידול שפיר) ומאז נוטלת אלטרוקסין (100 mcg) כל בוקר על קיבה ריקה
ראיתי במספר תשובות בענין הריון ביום כיפור להמנע מללכת לבית הכנסת חוץ מכל נדרי. האם לא עדיף להמנע גם מללכת לכל נדרי למעט במקצת את
שלום, אני בהריון בתחילת השבוע ה- 13. שאלתי את הרופא לגבי צום ביום כיפור והוא ענה שכל עוד אני מרגישה טוב מותר לי לצום, ובמידה
בס"ד רציתי לדעת בבקשה יותר בהרחבה על הנושא של אם פונקאית. מהן ההשלכות והשאלות שמתעוררות בנושא זה מבחינה הלכתית ,מוסרית ורפואית? אשמח מאד אם תפנו
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.