שיבוט ילדה שמתה למניעת צער רב

שתפו:

23 באוקטובר 2018

הרב המשיב: הרב ד"ר מרדכי הלפרין

שאלה:

מהי עמדת ההלכה לאפשר שיבוט של ילדה שמתה על מנת למנוע סבל וצער גדול מאד להורים, שעלולים גם לסכן את חייהם ובכך את הערך הנעלה ביהדות, קדושת החיים?

תשובה:

אם מדובר בשאלה מעשית, התשובה היום היא לא. אסור.

ושתי סיבות בדבר:

א. מבחינה טכנולוגית לא ניתן כיום לשבט אדם, וגם הכבשה ובעלי החיים האחרים ששיבטו היו מאד לא בריאים, ברוב המקרים אם לא בכולם.

ב. החוק במדינת ישראל אוסר

אם מדובר בשאלה כמבוא לכתיבת עבודה

להלן ארבע מאמרים שהתפרסמו בחוברת אסיא סא-סב שקשורים בנושא:

1. הרב יצחק שילת, שפול גנטי ובחירה חופשית, עמ' 5-9.

2. עו"ד גלי בן-אור, שכפול גנטי וטכנולוגיות הפריה מלאכותית, עמ' 10-26.

3. פרופ' אברהם שטינברג, שיבוט בני אדם – היבטים מדעיים, מוסריים ויהודיים, עמ' 27-42.

4. הרב שלמה אבינר, הנדסה גנטית, בחירה חופשית, עמ' 47-55

כמו כן מומלץ לעיין באסופת המאמרים בעריכת יוני רזיאל, 'שיבוט גנטי- מבט הלכתי'

מקורות נוספים בנושא שיבוט ניתן למצוא באתר של מכון שלזינגר, תחת מאמרים בנושא של "שיבוט". בעמוד החיפוש המאמרים באתר המכון. בעמוד זה יש לבחור את הנושא "שיבוט" מתוך הרשימה הנגללת או לרשום מילה משם המאמר הרצוי והמחשב ימצא את המאמרים המתאימים. בכל אחד מן המאמרים יש הפניות למקורות נוספים בנושא

להדפסה

שאלות נוספות

העדפות בין מטפלים

מבקש עצתכם: לצורך טיפול רפואי לא שיגרתי אך גם לא חריג ומסוכן ביותר. איזה רופא עדיף לבחור? במומחה יותר למרות שאיננו נח לבריאות או שמא

קרא עוד »

חולה סוכרת

אני בן 37 חולה סכרת חדש רציתי לשאול לגבי צום ביום כיפור בשנים האחרונות כשצמתי הרגשתי נורא לא תפקדתי ביכלל עד למצב של עילפון

קרא עוד »

חובת הרופא לטפל

בס"ד שלום רב אבקש לקבל את דעתך בנוש רופא שיש חשש לחיו במקום עבודתו כגון מחלות מגיפות (סכנה ממשית) האם הרופא חייב לטפל בחולים במקום

קרא עוד »

מה אתם מחפשים?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.