כשרות כדורי ברזל בהריון
אני בחודש השישי להריון והרופאה הורתה לי ליטול כדורים לתוספת ברזל. מכיוון שחיפשתי כדורים העשויים מחומרים טבעיים רכשתי את כדורי הברזל פלוס פמינה של חברת
מהי עמדת ההלכה לאפשר שיבוט של ילדה שמתה על מנת למנוע סבל וצער גדול מאד להורים, שעלולים גם לסכן את חייהם ובכך את הערך הנעלה ביהדות, קדושת החיים?
ושתי סיבות בדבר:
א. מבחינה טכנולוגית לא ניתן כיום לשבט אדם, וגם הכבשה ובעלי החיים האחרים ששיבטו היו מאד לא בריאים, ברוב המקרים אם לא בכולם.
ב. החוק במדינת ישראל אוסר
אם מדובר בשאלה כמבוא לכתיבת עבודה–
להלן ארבע מאמרים שהתפרסמו בחוברת אסיא סא-סב שקשורים בנושא:1. הרב יצחק שילת, שפול גנטי ובחירה חופשית, עמ' 5-9.
2. עו"ד גלי בן-אור, שכפול גנטי וטכנולוגיות הפריה מלאכותית, עמ' 10-26.
3. פרופ' אברהם שטינברג, שיבוט בני אדם – היבטים מדעיים, מוסריים ויהודיים, עמ' 27-42.
4. הרב שלמה אבינר, הנדסה גנטית, בחירה חופשית, עמ' 47-55
כמו כן מומלץ לעיין באסופת המאמרים בעריכת יוני רזיאל, 'שיבוט גנטי- מבט הלכתי'
מקורות נוספים בנושא שיבוט ניתן למצוא באתר של מכון שלזינגר, תחת מאמרים בנושא של "שיבוט". בעמוד החיפוש המאמרים באתר המכון. בעמוד זה יש לבחור את הנושא "שיבוט" מתוך הרשימה הנגללת או לרשום מילה משם המאמר הרצוי והמחשב ימצא את המאמרים המתאימים. בכל אחד מן המאמרים יש הפניות למקורות נוספים בנושא
אני בחודש השישי להריון והרופאה הורתה לי ליטול כדורים לתוספת ברזל. מכיוון שחיפשתי כדורים העשויים מחומרים טבעיים רכשתי את כדורי הברזל פלוס פמינה של חברת
חבר לעבודה סיפר כי רופאיו הסבירו לו,שהצום הוא טראומה לגוף, זה מסתדר יפה עם עניין עינוי הגוף כהכנה לעינוי הנפש-ומכאן לעורר תשובה, אך האים יש
בס"ד שלום וברכה ושנה טובה! אני בן 47 לפני כשנה ותשעה חודשים תרמתי כליה לאחי. ב"ה אני חש בטוב והכל בסדר. בדיקות הדם שלי מראות
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.