שרירנים ברחם
שלום רב, אבקש אם ניתן לענות לי בדחיפות. בימים אלו אובחנו ברחמי שרירנים. היום זהו היום התשיעי לווסת ועדיין, אינני נקיה, מפעם לפעם ישנו כתם
מהי עמדת ההלכה לאפשר שיבוט של ילדה שמתה על מנת למנוע סבל וצער גדול מאד להורים, שעלולים גם לסכן את חייהם ובכך את הערך הנעלה ביהדות, קדושת החיים?
ושתי סיבות בדבר:
א. מבחינה טכנולוגית לא ניתן כיום לשבט אדם, וגם הכבשה ובעלי החיים האחרים ששיבטו היו מאד לא בריאים, ברוב המקרים אם לא בכולם.
ב. החוק במדינת ישראל אוסר
אם מדובר בשאלה כמבוא לכתיבת עבודה–
להלן ארבע מאמרים שהתפרסמו בחוברת אסיא סא-סב שקשורים בנושא:1. הרב יצחק שילת, שפול גנטי ובחירה חופשית, עמ' 5-9.
2. עו"ד גלי בן-אור, שכפול גנטי וטכנולוגיות הפריה מלאכותית, עמ' 10-26.
3. פרופ' אברהם שטינברג, שיבוט בני אדם – היבטים מדעיים, מוסריים ויהודיים, עמ' 27-42.
4. הרב שלמה אבינר, הנדסה גנטית, בחירה חופשית, עמ' 47-55
כמו כן מומלץ לעיין באסופת המאמרים בעריכת יוני רזיאל, 'שיבוט גנטי- מבט הלכתי'
מקורות נוספים בנושא שיבוט ניתן למצוא באתר של מכון שלזינגר, תחת מאמרים בנושא של "שיבוט". בעמוד החיפוש המאמרים באתר המכון. בעמוד זה יש לבחור את הנושא "שיבוט" מתוך הרשימה הנגללת או לרשום מילה משם המאמר הרצוי והמחשב ימצא את המאמרים המתאימים. בכל אחד מן המאמרים יש הפניות למקורות נוספים בנושא
שלום רב, אבקש אם ניתן לענות לי בדחיפות. בימים אלו אובחנו ברחמי שרירנים. היום זהו היום התשיעי לווסת ועדיין, אינני נקיה, מפעם לפעם ישנו כתם
עברתי ניתוח לא מסובך או מסוכן אבל בהרדמה מלאה. האם אני צריכה לברך הגומל? (עבר כבר יותר מחודש.. אם זה משנה)
אני בת 28 נשואה שמונה שנים. ילדתי, ב"ה, שישה ילדים.אני בריאה, תודה לאל, אבל עיפתי מאוד מהריונות ולידות שבאו בזה אחר זה. אני מעונינת למנוע