עבודת צוות רפואי בשבת והגעה למשמרת
1. זה נכון שאם אני נמצאת במחדר כשאדם יהודי נפטר אני צריכה לקרוע את הבגד? 2. אני בהריון, זה בעיה לעטוף גופה במחלקה? שהרי
האם מותר לשבט בני אדם מבחינה הלכתית?
האם זה נחשב להתערבות בבריאה?
א. להלן ארבע מאמרים שהתפרסמו בחוברת אסיא סא-סב שקשורים בנושא:
1. הרב יצחק שילת, שפול גנטי ובחירה חופשית, עמ' 5-9.
2. עו"ד גלי בן-אור, שכפול גנטי וטכנולוגיות הפריה מלאכותית, עמ' 10-26.
3. פרופ' אברהם שטינברג, שיבוט בני אדם – היבטים מדעיים, מוסריים ויהודיים, עמ' 27-42.
4. הרב שלמה אבינר, הנדסה גנטית, בחירה חופשית, אסיא סא-סב, עמ' 47-55; ספר אסיא י, עמ' 153-156 (2007).
מקורות נוספים בנושא שיבוט ניתן למצוא באתר של מכון שלזינגר, תחת מאמרים בנושא של "שיבוט". יש לבחור את הנושא "שיבוט" מתוך הרשימה הנגללת או לרשום מילה משם המאמר הרצוי והמחשב ימצא את המאמרים המתאימים. בכל אחד מן המאמרים יש הפניות למקורות נוספים בנושא.
ב. לאחרונה יצא לאור ספר שכולל מאמרים נוספים בנושא שיבוט גנטי. שם הספר: שיבוט גנטי – מבט תורני. עורך יונתן רזיאל (208 עמ').
ג. לגבי פסיקה הלכתית – במצב הנוכחי אין היתר לבצע שיבוט אדם בין היתר בגלל הסיכונים שכרוכים בתהליך לבריאותו ולמעמדו של היילוד. אם המצב הרפואי ישתנה יהיה מקום לדיון שיתבטא גם בחידוד הפסיקה.
1. זה נכון שאם אני נמצאת במחדר כשאדם יהודי נפטר אני צריכה לקרוע את הבגד? 2. אני בהריון, זה בעיה לעטוף גופה במחלקה? שהרי
תודה רבה על התשובה. אינני יודעת אם אנו מדברים על אותו התקן. ההתקן שראיתי באחד מתוכניות הבוקר צורתו כאות I ולאחר הכנסתו פותחים אותו כך
רציתי לדעת האם אתם יכולים לתת לי טלפון של פסיכולוג או פסיכיאטר דתי או לפחות שומר מצוות,מפני שניסיתי למצוא ולא הצלחתי,זה חשוב לי מאוד בתודה
שלום, אנחנו זוג המטייל חודשיים במזרח ונוטל כדורים נגד מלריה. כדורים אלו הינם מסוכנים בהריון על כן אנו נוטלים גלולות. בהוראות של הדוקסיתרים(נגד מלריה) כתוב
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.