מאתר כיפה, מספר השאלה: 113659
{במסגרת עבודת גמר} המשפחה רוצה לשבט חלקים מהילד שלהם שנפתר כדי ליצור העתק זהה . זה אסור מבחינת החוק האם זה גם אסור מבחינת ההלכה או שזה רק לא מוסרי? אם זה לא מוסרי אז על פי איזה הלכה מחליטים אם לשבט או לא?? תודה
ושתי סיבות בדבר:
א. מבחינה טכנולוגית לא ניתן כיום לשבט אדם, וגם הכבשה ובעלי החיים האחרים ששיבטו היו מאד לא בריאים, ברוב המקרים אם לא בכולם.
ב. החוק במדינת ישראל אוסר
אם מדובר בשאלה כמבוא לכתיבת עבודה–
להלן ארבע מאמרים שהתפרסמו בחוברת אסיא סא-סב שקשורים בנושא:1. הרב יצחק שילת, שפול גנטי ובחירה חופשית, עמ' 5-9.
2. עו"ד גלי בן-אור, שכפול גנטי וטכנולוגיות הפריה מלאכותית, עמ' 10-26.
3. פרופ' אברהם שטינברג, שיבוט בני אדם – היבטים מדעיים, מוסריים ויהודיים, עמ' 27-42.
4. הרב שלמה אבינר, הנדסה גנטית, בחירה חופשית, עמ' 47-55
כמו כן מומלץ לעיין באסופת המאמרים בעריכת יוני רזיאל, 'שיבוט גנטי- מבט הלכתי'
מקורות נוספים בנושא שיבוט ניתן למצוא באתר של מכון שלזינגר, תחת מאמרים בנושא של "שיבוט". בעמוד החיפוש המאמרים באתר המכון. בעמוד זה יש לבחור את הנושא "שיבוט" מתוך הרשימה הנגללת או לרשום מילה משם המאמר הרצוי והמחשב ימצא את המאמרים המתאימים. בכל אחד מן המאמרים יש הפניות למקורות נוספים בנושא
שלום רב, האם בדיקת קולפוסקופיה אבחנתית לצוואר הרחם אוסרת בכל מקרה? בתודה מראש על התשובה
לכבוד הרב דר' הלפרין שלום וברכה אשה שיש לה בעיות בעיכול חלב ורופא נתן לה לקטזין, מצד שני יש לה פיקפוק אם לקחת את הכדור
שלום רב, אני מתפקד כחובש בצה"ל, ומתוקף תפקידי אני מטפל גם בנשים. מכיוון שאני שומר נגיעה, רציתי לדעת מה הוא מגע הכרחי לטיפול. זאת אומרת
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.