ניסויים רפואיים בבני אדם
שלום, אני צריכה להגיש עבודה בנוושא רפואה והלכה לתואר שני הנושא שלקחתי הוא ניסויים בבני אדם, הייתי שמחה אם תעזרו לי למצוא חומר בנושא. מה
מאתר כיפה, מספר השאלה: 113691
כותרת
שיבוט
תוכן השאלה.
האם שיבוט הוא אסור מבחינת ההלכה ?על פי איזה הלכה?
ושתי סיבות בדבר:
א. מבחינה טכנולוגית לא ניתן כיום לשבט אדם, וגם הכבשה ובעלי החיים האחרים ששיבטו היו מאד לא בריאים, ברוב המקרים אם לא בכולם.
ב. החוק במדינת ישראל אוסר
אם מדובר בשאלה כמבוא לכתיבת עבודה–
להלן ארבע מאמרים שהתפרסמו בחוברת אסיא סא-סב שקשורים בנושא:1. הרב יצחק שילת, שפול גנטי ובחירה חופשית, עמ' 5-9.
2. עו"ד גלי בן-אור, שכפול גנטי וטכנולוגיות הפריה מלאכותית, עמ' 10-26.
3. פרופ' אברהם שטינברג, שיבוט בני אדם – היבטים מדעיים, מוסריים ויהודיים, עמ' 27-42.
4. הרב שלמה אבינר, הנדסה גנטית, בחירה חופשית, עמ' 47-55
כמו כן מומלץ לעיין באסופת המאמרים בעריכת יוני רזיאל, 'שיבוט גנטי- מבט הלכתי'
מקורות נוספים בנושא שיבוט ניתן למצוא באתר של מכון שלזינגר, תחת מאמרים בנושא של "שיבוט". בעמוד החיפוש המאמרים באתר המכון. בעמוד זה יש לבחור את הנושא "שיבוט" מתוך הרשימה הנגללת או לרשום מילה משם המאמר הרצוי והמחשב ימצא את המאמרים המתאימים. בכל אחד מן המאמרים יש הפניות למקורות נוספים בנושא
שלום, אני צריכה להגיש עבודה בנוושא רפואה והלכה לתואר שני הנושא שלקחתי הוא ניסויים בבני אדם, הייתי שמחה אם תעזרו לי למצוא חומר בנושא. מה
לכבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין שלום וברכה השתתפתי בקורס הסמכה של מכון שלזינגר קביעת רגע המוות. ברצוני לשבח את רמת הקורס וע"ז תודתנו. שאלתי: (סיפור
מספר השאלה: כותרת תוכן השאלה. אמי מעל גיל 80 חולת לב לוקחת תרופות. הרופא אסר עליה לצום בגלל התרופות. כיצד עליה לקחת אותם כשהיא צריכה
שלום. רציתי לשאול בנוגע לבת שנאנסה בגיל 3 או 6, וזכרון האונס מעורפל. ההשערה שלה היא, שלא היה מדובר באונס מלא. מה מעמדה ההלכתי מבחינת
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.