המתת חסד בהלכה
שלום שמי ליטל ואני סטודנטית אשר עושה עבודה על טיפול בחולה סופני. אני סוקרת את עמדת ההלכה בעניין ומצאתי שאסורה בתכלית האיסור המתת חסד אקטיבית
בשחרור מביה"ח בשבת, מה מותר לקחת למקום שיש ערוב ? בגדים? מסמכים? תיק שיש בו מוקצה? מעיל עם מוקצה?
א. אכן אמת שבמקום שיש עירוב אין איסור טלטול ברה"ר. מ"מ יתכן שעדיין ישנו איסור הכנה משבת למוצ"ש ולכן ההיתר ליקח לביתו את הדברים המותרים יש להתיר אלא באחד מהדרכים הבאים:
א) כשיש לו צורך בבגדים לשבת, או עכ"פ שישתמש בחלק מהבגדים בשבת[1].
ב) כשאינו ניכר שעושה כן לצורך שבת. ובאופן זה נוכל להתיר לו ליטול ג"כ את המסמכים הרפואיים. ובפרט כשהם נמצאים בתוך תיק וכד' שאינו ניכר כלל בהוצאתם[2].
ג) באופן שיהיה לו טירחה מרובה לשוב וליקח את חפציו במוצ"ש מותר ליקח עימו את חפציו (שאינם מוקצים) אף אם לא יתקיימו התנאים הקודמים[3].
ב. תיק שיש בו חפצים שמותר לטלטלם כגון בגדים וכד' אף אם יש בתוך התיק חפצים המוצקים כגון כסף וכד' מותר לטלטל את התיק מחמת שחשוב התיק כבסיס לדבר המותר והאסור שמותר לטלטלו.
ג. מעיל שיש בו חפץ שהוא מוקצה ינער את המוקצה מהמעיל ע"י ניעור הבגד כדי שיפול החפץ לתוך התיק.
בברכה
אשר שקאני
שלום שמי ליטל ואני סטודנטית אשר עושה עבודה על טיפול בחולה סופני. אני סוקרת את עמדת ההלכה בעניין ומצאתי שאסורה בתכלית האיסור המתת חסד אקטיבית
שלום רב, אני יוצאת עם בחור שיש לו בעיות בעיכול (בטן רגישה) שגורם להפרחות. אני לא הרגשתי את זה בכל התקופה שיצאנו אבל הבחור הרגיש
שלום רב, התחתנו לפני כשבוע, ואישתי נטלה גלולות להסדרת המחזור (רשמו לה כדורים שמסדירים מחזור ולמניעת הריון – פמינט) לפני החתונה. היא עשתה בדיקות בשבוע
בס"ד לכבוד הרב שלום לפני מספר שבועות הופניתי לחדר מיון עקב כאבים בבטן בבדיקות שנערכו לי התגלה דימום בשתן הופנתי לאורולוג להלן האבחנה שלו אבן
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.