בשחרור מביה"ח בשבת, מה מותר לקחת למקום שיש ערוב ? בגדים? מסמכים? תיק שיש בו מוקצה? מעיל עם מוקצה?
א. אכן אמת שבמקום שיש עירוב אין איסור טלטול ברה"ר. מ"מ יתכן שעדיין ישנו איסור הכנה משבת למוצ"ש ולכן ההיתר ליקח לביתו את הדברים המותרים יש להתיר אלא באחד מהדרכים הבאים:
א) כשיש לו צורך בבגדים לשבת, או עכ"פ שישתמש בחלק מהבגדים בשבת[1].
ב) כשאינו ניכר שעושה כן לצורך שבת. ובאופן זה נוכל להתיר לו ליטול ג"כ את המסמכים הרפואיים. ובפרט כשהם נמצאים בתוך תיק וכד' שאינו ניכר כלל בהוצאתם[2].
ג) באופן שיהיה לו טירחה מרובה לשוב וליקח את חפציו במוצ"ש מותר ליקח עימו את חפציו (שאינם מוקצים) אף אם לא יתקיימו התנאים הקודמים[3].
ב. תיק שיש בו חפצים שמותר לטלטלם כגון בגדים וכד' אף אם יש בתוך התיק חפצים המוצקים כגון כסף וכד' מותר לטלטל את התיק מחמת שחשוב התיק כבסיס לדבר המותר והאסור שמותר לטלטלו.
ג. מעיל שיש בו חפץ שהוא מוקצה ינער את המוקצה מהמעיל ע"י ניעור הבגד כדי שיפול החפץ לתוך התיק.
בברכה
אשר שקאני
בס"ד לכבוד הרב שלום אני רוצה לפנות אל כבודו בשאלות עדינות ובגלל אופי הענין איני יכול להזדהות המדובר בבעיה שהיא במידה מסוימת דיני נפשות אדם
שלום, 1. שמירה על רמת ליתיום בטווח האפקטיבי היא למעשה הרמה הבעייתית שבה חייבים לשמור על מאזן נוזלים. 2. כדי להוריד את רמת הליתיום בגוף
שלום כבוד הרב, רציתי לדעת האם כאשר אדם הולך לרב מקובל לשאול שאלה בריאותית והרב מברך ונותן את ברכתו ואומר שבע"ה הבעיה תיפטר ולאחר תקופה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.