קרישת דם ומירוסו
במשנה במסכת יומא כתוב שאחרי שחיטת הפר וקבלת דמו, כיון שהייתה הפסקה בהקטרת הקטורת נתנו לאחד הכוהנים שימרס את הדם כדי למנוע קרישה.לפי מה שידוע
שלום לרב ושבוע טוב אני סובל ממיגרנות. בדרך כלל זה מתחיל ככאב ראש סתמי, ואם אני לא לוקח כדור נגד כאב ראש (כדור רגיל כמו אדוויל או אופטלגין) הכאב מתפתח למיגרנה, המלווה בכאבים עזים וכמעט בחוסר יכולת לתפקד. קראתי בשמירת שבת שאם יש כאב אך למרות זאת "מתחזק והולך כבריא" הרי זה לא נחשב כחולה שאין בו סכנה ואסור לקחת תרופה.
בדרך כלל כשאני סובל ממיגרנה, אני כן מסוגל ללכת אבל עם כאבים עזים, ולעיתים אף מתווספות הקאות וכו`… שאלתי היא – מה קורה אם בשבת אני חש בכאב ראש – האם מותר לי לקחת כדור נגד כאבים כדי שלא יתפתח למיגרנה?
שאלה נוספת באותו עניין – האם כדור נגד כאבים בכלל נחשב כתרופה ואסור מגזירת שחיקת סממנים? הרי כדור נגד כאבים לא מרפא שום דבר, אלא רק משכח כאבים אם ע"י הצרת/הרחבת כלי הדם או פעולה על מערכת העצבים – אבל בתכלס – לא מרפא כלום.
תודה מראש
א. אם מדובר בכאב ראש קטן, אין לקחת בשבת שום כדור. אם מדובר בכאב ראש קשה, מותר לקחת טבליות או קפסולות.
במצב כזה אין הבדל מבחינה הלכתית בין טבליות לבין קפסולות, ואין הבדל אם מדובר בתרופה נוזלית או בתרופה קשה, בין שנטחנה בעבר ובין אם לא.
לסיכום, אם הראש כואב מאד (גם אם אינך נופל כבר למשכב) או אם ללא התרופה קיים סיכוי שכאב כזה יתפתח, מותר לך לקחת את התרופה ללא שום חשש.
ב. לגבי שאלתך העיונית, כדאי לדעת כי גם לרפא כאב נקרא ריפוי בהלכה. ולכן גם תרופה המשככת כאבים נקראת לענין זה כתרופה.
במשנה במסכת יומא כתוב שאחרי שחיטת הפר וקבלת דמו, כיון שהייתה הפסקה בהקטרת הקטורת נתנו לאחד הכוהנים שימרס את הדם כדי למנוע קרישה.לפי מה שידוע
אני בתחילת ההריון ורציתי לדעת האם אני צריכה לצום בתשעה באב. חייבת לציין כי ביז' בתמוז צמתי הייה לי מאוד קשה והפסקתי באמצע תודה רבה
שלום כבוד הרב, אנו עושות עבודה בביולוגיה על המחלה A-T. כידוע לך זו מחלה חשוכת מרפא הגורמת צער רב לילד ולהורים. המחלה גורמת לקריסת מערכות
האם מותר לזוג נשוי אשר בזמן יחסי האישות האישה אינה נהנית להשתמש באמצעים מלאכותיים לגרימת הנאה כגון אביזרים רוטטים למינהם?