בעיה בברית המילה
אני רוצה לתת יותר פירוט לשאלה שכבר שלחתי… נולדתי למשפחה חילונית, חזרנו בתשובה לפני מספר שנים, יש לי חשש, שלא עשו לי את הברית כמו
יש לנו ויכוח חברים בכולל. חברי טוען שאם רב חשוב שבעיני רבים הוא מגדולי פוסקי הדור פסק שמחוייבים הציבור לעשות פעולה רפואית מסויימת אז זה מחייב כפסק הלכתי היות והוא מן הסתם גבה עדויות שהביאו אותו למסקנה זו וידיעתו ההלכתית בגביית עדות כרב המסוגל להתיר עגונות מחייבת את כל מי שאיננו ברמה הזאת של פסיקה. ואני טוען שבעניני רפואה אי אפשר לחייב אדם מבחינה הלכתית לא משנה מהי גדולתו בתורה, ושאם הוא הגיע למסקנתו הפרטית על פי המחקר שהוא עשה באיסוף מידע רפואי המספק אותו איננו כפוף לפסק של אותו רב.
מקור: מטה אפרים, או"ח, תריח, טז, הובא נשמת אברהם ח"א [או"ח] שכח, ט); הגרשז"א במאמרו: בירורים וספקות בענין פיקוח נפש דוחה שבת, מוריה, ג, ג-ד (תשל"א), י-לו, לפני אות א; תורה שבעל פה יד (מוסד הרב קוק, תשל"ב) יז-מה; מנחת שלמה, ס' ז, עמ' לח.
זכר לדבר מצינו בנדרים מט, ב, ותמיד כז, ב, "כל מידעם לא תפלוט קמיה רבך לבר מן קרא ודייסא שהן דומין לפתילתא של אבר ואפילו קמי שבור מלכא פלוט."
מצד שני בדברים שאין בהם פיקוח נפש הדין שונה.
בשאלתך לא פירטת את תנאי השאלה. "פעולה רפואית מסויימת" היא מושג כללי שלא ניתן לדעת להיכן לשייכו – לדיני פיקוח נפש, או לכללי כבוד רבו.
אני רוצה לתת יותר פירוט לשאלה שכבר שלחתי… נולדתי למשפחה חילונית, חזרנו בתשובה לפני מספר שנים, יש לי חשש, שלא עשו לי את הברית כמו
מה ידוע על בד"ץ "עטרת ישורון" המדובר בסוג הכשר או השגחה הניתנת למוצרים טיבעוניים – תוספי מזון
שלום הרב אני כותב עבודה סמינריונית בנושא "שאלות הלכתיות בפזיוטרפיה" ומבקש לדעת מה הרב פוסק לגבי תירגול או הסתכלות של מרצה בן מין אחד על
שלום עליכם שאלה ראשונה נוגעת למחר, ושניה לזמן קרוב. א. זוג, במקרה זה ספרדים, שפרשו, כמידת זהירות, זה מזו בעקבות ראיית כתמים לא אוסרים, אך
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.