הת"ר קופר-T
לכבוד הרבנים שלום! שאלתי היא האם התקן תוך רחמי מסוג קופר-T נחשב כמכה שניתן לתלות בה ולהקל באשה שרואה כתמי דם לאחר שלושה ימים נקיים
יש לנו ויכוח חברים בכולל. חברי טוען שאם רב חשוב שבעיני רבים הוא מגדולי פוסקי הדור פסק שמחוייבים הציבור לעשות פעולה רפואית מסויימת אז זה מחייב כפסק הלכתי היות והוא מן הסתם גבה עדויות שהביאו אותו למסקנה זו וידיעתו ההלכתית בגביית עדות כרב המסוגל להתיר עגונות מחייבת את כל מי שאיננו ברמה הזאת של פסיקה. ואני טוען שבעניני רפואה אי אפשר לחייב אדם מבחינה הלכתית לא משנה מהי גדולתו בתורה, ושאם הוא הגיע למסקנתו הפרטית על פי המחקר שהוא עשה באיסוף מידע רפואי המספק אותו איננו כפוף לפסק של אותו רב.
מקור: מטה אפרים, או"ח, תריח, טז, הובא נשמת אברהם ח"א [או"ח] שכח, ט); הגרשז"א במאמרו: בירורים וספקות בענין פיקוח נפש דוחה שבת, מוריה, ג, ג-ד (תשל"א), י-לו, לפני אות א; תורה שבעל פה יד (מוסד הרב קוק, תשל"ב) יז-מה; מנחת שלמה, ס' ז, עמ' לח.
זכר לדבר מצינו בנדרים מט, ב, ותמיד כז, ב, "כל מידעם לא תפלוט קמיה רבך לבר מן קרא ודייסא שהן דומין לפתילתא של אבר ואפילו קמי שבור מלכא פלוט."
מצד שני בדברים שאין בהם פיקוח נפש הדין שונה.
בשאלתך לא פירטת את תנאי השאלה. "פעולה רפואית מסויימת" היא מושג כללי שלא ניתן לדעת להיכן לשייכו – לדיני פיקוח נפש, או לכללי כבוד רבו.
לכבוד הרבנים שלום! שאלתי היא האם התקן תוך רחמי מסוג קופר-T נחשב כמכה שניתן לתלות בה ולהקל באשה שרואה כתמי דם לאחר שלושה ימים נקיים
1) האם מותר לתבוע הורים תביעה משפטית במקרה וההורים מחייבים לתרימת איברים (מתחת לגיל מצוות)? והאם מותר לעו״ד לשתף פעולה כנגד ההורים? 2) האם מותר
שלום רב, אני כהן ושנים רבות נמצא במבוכה בכל הנוגע לכניסה לבתי חולים. אני מכיר (בכללי) את הדעות השונות ושאלתי היא: באילו בתי חולים בפועל
בס"ד שלום רב, אני אחות ועובדת בבי"ח סורוקה. עקב עיסוקי אני נאלצת לעבוד בשבת. ההגעה לבי"ח נעשית ע"י גוי שבת וכול דבר שקשור בחילול השבת
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.