דיאטת הרזייה לפי הרמב"ם
אני מתעניינת בקשר לדיאטת הרזייה על ידי מזונות או מרקחת מיוחדת על פי הרמב'ם .אני מודה מראש על העזרה
הרב, ברשותך מספר שאלות, הנובעות משאלה עקרונית אחת: מהם העקרונות על פיהם נקבע אם מותר או אסור לבצע הפלה מלאכותית? כיצד נכנס לשיקולים עניין "רודף"? ומה כאשר הולד נושא מחלות קשות? וכשמדובר בהריון בגלל איסורי עריות? ורצון להפיל בגלל זמן הריון בלתי מתאים לזוג
1. במאמרו של הרב ד"ר הלפרין "הפסקת הריון – היבטים משפטיים, מוסריים והלכתיים" שפורסם ברפואה ומשפט גליון 27 עמ' 84-90.
2. באנציקלופדיה הרפואית הלכתית של פרופ' אברהם שטינברג (הוצאת מכון שלזינגר, ירושלים) כרך ב' ערך הפלה עמ' 47-115, ובמקורות המצויינים שם.
3. בנשמת אברהם כרך ג' חלק חו"מ סי' תכ"ה.
לשאלת הרודף:
מבחינה עובדתית טהורה, העובר איננו רודף את האם יותר ממה שהאם רודפת את העובר.
[הרחם מתכווץ על העובר ועל פי החוק השלישי של ניוטון מופעל לחץ תגובה נגדי כלפי הגורם הלוחץ].
וכך גם מפורש בתלמוד הירושלמי, שאינך יודע "מי רודף את מי". אלא שהרמב"ם סובר שכאשר קיימת רדיפה הדדית בין שני גורמים, שהאחד במעמד אנושי מלא והשני במעמד נחות יותר, אזי זה שבמעמד הנחות נחשב כרודף. [הסבר מקובל זה מובא, בין היתר, בשו"ת תורת חסד. עיקרון דומה מופיע ברמב"ם עצמו בסוף הלכות חובל ומזיק לגבי נוסעי ספינה העומדת לטבוע].
מאחר ועל פי הלכה ברגע שיצא ראשו של עובר מעמדו משתנה ממעמד עוברי נמוך למעמד אנושי גמור – בטל העיקרון ששבר את הסימטריה הפיזיקלית שהפך את העובר לרודף.
ועם ביטול מצב זה אי אפשר לומר שהעובר הוא הרודף יותר מאשר שהאם היא הרודפת.
אני מתעניינת בקשר לדיאטת הרזייה על ידי מזונות או מרקחת מיוחדת על פי הרמב'ם .אני מודה מראש על העזרה
לצוות שלום אני ואשתי עוברים טיפוליי פוריות כבר מעל שנה וחצי עדיין ללא הצלחה עברנו 6-7 הזרעות 2 IVF וביום שלישי ה 14.9 עברנו החזרת
שלום רב, אני בשבוע 36 להריון. בעלי ואני קיימנו יחסים ולאחר מכן הלכתי לשירותים לעשות את צרכיי (קטנים). ניגבתי את עצמי וראיתי כתם אשר גודלו
According to halakha, irreversible cessation of breathing is the proof of death. Brain death is not enough (I think, but I am not sure) to
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.