שוטה בהלכה בהשוואה לאבחון מודרני
שלום וברכה, רציתי לדעת מה הייחס בין שוטים מבחינה הלכתית לבין איבחון פסיכולוגי של ימינו. האם הפרעות נפשיות בטרמינולוגיה שלנו מקבילות לשוטות גם בהלכה כלומר,
שלום רב,
התייעצתי הביוקר עם הרב נבנצאל, אולם מאחר והוא הורה לי בנוסף לשאול רופא ורופא הנשים שלי אינו עובד הערב, אני שואלת גם כאן-
הריון ב"ה תקין אולם לאורך ההריון ההמוגלובין נמוך (בדיקה אחרונה לפני כ-10 ימים היה 8.2)
הרב הורה לצום ובמידה ולא חשה בטוב לשתות בשיעורים ובנוסף לשאול רופא,
פניתי למכון מאחר והרופא כאמור אינו עובד, ואני רוצה לדעת האם בגלל ברזל נמוך יש הנחייה שונה
תודה בברכה
חתימה טובה ושנה טובה
אם מדובר במצב כרוני של ברזל נמוך ברמת הומוגלובין של מעל 8 מ"ג אחוז, יש לפעול כפי הורה הרב.
אולם אם מדובר במצב חריף בו ירד ההומוגלובין מרמה של כ12 לרמה של כ8 מ"ג אחוז, אזי חייבים למנוע התיבשות, וניתן לבצע זאת על ידי שתיה לשיעורין, מתחילת היום.
שלום וברכה, רציתי לדעת מה הייחס בין שוטים מבחינה הלכתית לבין איבחון פסיכולוגי של ימינו. האם הפרעות נפשיות בטרמינולוגיה שלנו מקבילות לשוטות גם בהלכה כלומר,
בס"ד. אדם מבוגר סובל מטחורים, ואינו יכול לנגב לאחר יציאה אלא על ידי שטיפה במים חמים, כך לפחות לפי טענתו. כאשר הוא מתארח בבית מלון
שלום רב, אני מתפקד כחובש בצה"ל, ומתוקף תפקידי אני מטפל גם בנשים. מכיוון שאני שומר נגיעה, רציתי לדעת מה הוא מגע הכרחי לטיפול. זאת אומרת
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.