איסור מניעת הריון ביהדות
שלום. רציתי להתייעץ בעניין המטריד אותי כמה זמן. אני מבינה שיש עניין של איסור בשימוש באמצעי מניעה על פי היהדות. על כך לי 2 שאלות:
למען. הגילוי הנאות, אציין כי הגיעה לידי חוות דעת משפטית בנושא, ואני מבקש לקבל חוות דעת על פי דעת תורה: רופא בכיר, ננזף בישיבת המחלקה על ידי מנהלו, בנושא מקצועי כלשהו. הרופא יצא מן הישיבה נסער ובטריקת דלת. אחר כך ניגש את חולה אשר אמור היה לנתח באותו יום, ואשר כבר הוכנה לניתוח, התנצל לפניה ואמר כי נקלע ללחץ נפשי קשה עקב ארוע כלשהו, וכי הוא סבור כי אם ינתח במצבו עלול להיגרם בזק. האדשה קיבלה את דבריו, והרופא הלך לביתו. האשה נותחה לבסוף לאחר מספר ימים, וככל הידוע לא נגרם לה נזק עקב העיכוב. האם טוב נהג הרופא? או שמא היה עליו לנתח ויהי מה, ולשים יהבו על רופא החולים האמיתי
התשובה תלויה בנתונים נוספים.
העיקרון הוא שקילת הנזק הצפוי מדחיית הניתוח מול הנזק הצפוי בביצועו בתנאים הקיימים.
[שיקול דומה קיים גם במצב בהם הברירה היא בין ניתוח דחוף שסיבוכיו רבים יותר לבין דחיית הניתוח למועד שיגרתי שאז הסיבוכים מעטים].
במצב של ספק נראה לי שהכלל "שב ואל תעשה עדיף" אמור לקבוע.
אבל אינני יכול לקבוע בזה מסמרות.
שלום. רציתי להתייעץ בעניין המטריד אותי כמה זמן. אני מבינה שיש עניין של איסור בשימוש באמצעי מניעה על פי היהדות. על כך לי 2 שאלות:
שלום רב, לפני יותר משנה אחי עבר תאונת דרכים ונפגע בראש. הפגיעה הייתה בגזע המוח, לפי צילומים נראה שהמוח שלו התהפך בתוך הגולגולת. מרגע התאונה
שלום, אני אשה בהריון חמישי שלי בשבוע 41 . בתחילת שבוע 40 התחלתי בבדיקות מעקב כל יומייים בשל האטת תנועות עובר. התייעצתי עם רופא הנשים
אני באמצעו של השבוע ה37 להריוני השני. בתחילת שבוע זה , לאחר בדיקה שגרתית אצל הרופאה נאמר לי שאני במצב של פתיחה של 4 ס"מ.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.