שימוש באבקת ארטריל
שלום רב!אני בת 36 וסובלת מכאבי ברכיים הרופא המליץ לי על ארטריל אבל שמעתי שהיא תרופה לא כשרה התרופה היא אבקה לא טעימה (שתיתי לפני
אני אמא לתינוק בן חודשיים שמסרב לינוק ממני לכן אני שואבת חלב במשאבה חשמלית יש לי משאבה ידנית שאני לא מסתדרת איתה בני בגלל הנסיבות אוכל גם מטרנה השאלה שלי היא האם אני יכולה לשאוב לו חלב במשאבה החשמלית עם שעון שבת והאם אני יכולה לשאוב לו חלב במשאבה הידנית ולהאכיל אותו בזה אציין כי לי נגרם צער גם גופני וגם נפשי לראות את החלב שלי נזרק בעוד שבני היה יכול לאכול אותו
השו"ע או"ח סימן שכ"ח סעיף ל"ד וזה לשונו :"לא תקל אשה חלב מדדיה לתוך הכוס או לתוך הקדירה ותניק את בנה". דעת ה'תוספת שבת' היא שזוהי מלאכה שאינה צריכה לגופה, והיא אסורה מדרבנן. דעת הפרי מגדים , וכן פוסק המשנה ברורה בשער הציון ס"ק פ"א שזה איסור דאורייתא.
לפי זה, אפילו אם דנים את התינוק כחולה שאין בו סכנה על כל פנים אסור לעשות מלאכות דאורייתא אם לא על ידי גוי, לפי זה בנידון דידן אסור לשאוב בשבת לא במשאבה חשמלית ולא במשאבה ידנית חלב כדי להניק את הבן.
אלא שיש מקום להתיר שאיבה על ידי שינוי ואפילו במלאכה דאורייתא. והגם שדעת המשנ"ב להחמיר במלאכה דאורייתא, יש מגדולי הפוסקים שמתירים מלאכה דאורייתא על ידי שינוי- לחולה שאין בו סכנה [הגרש"ז אויערבאך יעויין בנשמת אברהם סימן שכ"א סעיף י"ז ] ובפרט שיש מקום להוסיף כסניף את דעת ה'תוספת שבת' שפוסק ששאיבה הוי מלאכה דרבנן. ולכן אם קשה לך מאד, יש מקום לסמוך על דברי הפוסקים המתירים מלאכה דאורייתא בשינוי
שלום רב!אני בת 36 וסובלת מכאבי ברכיים הרופא המליץ לי על ארטריל אבל שמעתי שהיא תרופה לא כשרה התרופה היא אבקה לא טעימה (שתיתי לפני
אמרתי "מודה אני",אשר יצר ו"אלוקיי נשמה" וחזרתי לישון שעתיים נוספות. להגיד שוב פעם "מודה אני"?
שלום רב אני סטודנטית לסיעוד שנה ב' באוניברסיטה, ולאחרונה נכנסנו למחלקות להתנסות קלינית. כאשר דיברנו על עניין של רחצת חולה, התברר שכחלק מתפקידי כמסייעת ברחצתו
שלום רב אני נשואה מזה כשנה ואני ובעלי לא מצליחים לקיים יחסי אישות-אנחנו מיואשים ומתביישים ולא יודעים לאן לפנות.תוכלו בבקשה להגיד לי מה לעשות?לאן פונים?