עבודת אחות בשבת בב"ח
שלום וברכה. שמי יעל ואני מסיימת השנה את לימודי לתואר בסיעוד בעז"ה.רציתי לשאול האם יש אפשרות לעבוד מבחינה הלכתית בתור אחות בבתי חולים במרכז הארץ
האם על פי ההלכה, מותר להורים לשאוב זרע מגופת בנם על מנת שישמש להרפיה מלאכותית בעתיד
לצורך המשכת המשפחה?
האם אין בזה פגיעה בכבוד המת והשחתת גוויה? ובכלל מה גובר על מה? האם המשך קיום גובר על כבוד המת?
1. כל פגיעה בגופה אסורה משום ניוול המת, שהוא איסור חמור של "בין אדם לחבירו".
2. חריגים לאיסור הם:
1. כאשר הנפטר הסכים או ביקש עוד בחייו שהתהליך יבוצע.
2. כאשר ניתן להעריך בסבירות גבוהה, שהנפטר אילו היה נשאל – היה מעוניין ומסכים לביצוע התהליך.
3. אם מדובר במצב של פיקוח נפש – דבר שאיננו מצוי בשאלה הנדונה.
3. להורים אין מעמד עצמאי בנושא, האינטרסים שלהם אינם רלוונטים, אלא שלעיתים הם יכולים לסייע לנו בגילוי רצונו האמיתי של הנפטר.
4. הלכה למעשה לא כל הפוסקים תמימי דעים.
דעה מתירה מצויה בתשובתו של הרב זלמן נחמיה גולדברג, הובאה באסיא סה-סו עמ' 45-49 (בעמ' 47 שם).
שלום וברכה. שמי יעל ואני מסיימת השנה את לימודי לתואר בסיעוד בעז"ה.רציתי לשאול האם יש אפשרות לעבוד מבחינה הלכתית בתור אחות בבתי חולים במרכז הארץ
שלום רב, אני בקשר עם בחור כבר מעל שנה ואנו מעוניינים להתחתן כמה שיותר מהר ולהקים בית יהודי כשר. אולם, אני עוברת טיפולי לייזר להסרת
שלום רבבהמשך לשאלתי הקודמת בנושא (#6682) פעילות גופנית בהלכה, אני מצרפת ממצאי מחקרים סטטיסטיים ביחס להשפעת פעילות גופנית על מחלות :מחקרים מראים יחס הפוך בין
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.