טומאת מת בפקולטה לרפואה
בס"ד שלום רב, ברצוני לשאול האם יש בעיה של טומאת מת בפקולטה לרפואה באונ' העברית המונעת מכהנים להכנס למתחם (בלי קשר ללימודי רפואה לכהן). תודה
האם על פי ההלכה, מותר להורים לשאוב זרע מגופת בנם על מנת שישמש להרפיה מלאכותית בעתיד
לצורך המשכת המשפחה?
האם אין בזה פגיעה בכבוד המת והשחתת גוויה? ובכלל מה גובר על מה? האם המשך קיום גובר על כבוד המת?
1. כל פגיעה בגופה אסורה משום ניוול המת, שהוא איסור חמור של "בין אדם לחבירו".
2. חריגים לאיסור הם:
1. כאשר הנפטר הסכים או ביקש עוד בחייו שהתהליך יבוצע.
2. כאשר ניתן להעריך בסבירות גבוהה, שהנפטר אילו היה נשאל – היה מעוניין ומסכים לביצוע התהליך.
3. אם מדובר במצב של פיקוח נפש – דבר שאיננו מצוי בשאלה הנדונה.
3. להורים אין מעמד עצמאי בנושא, האינטרסים שלהם אינם רלוונטים, אלא שלעיתים הם יכולים לסייע לנו בגילוי רצונו האמיתי של הנפטר.
4. הלכה למעשה לא כל הפוסקים תמימי דעים.
דעה מתירה מצויה בתשובתו של הרב זלמן נחמיה גולדברג, הובאה באסיא סה-סו עמ' 45-49 (בעמ' 47 שם).
בס"ד שלום רב, ברצוני לשאול האם יש בעיה של טומאת מת בפקולטה לרפואה באונ' העברית המונעת מכהנים להכנס למתחם (בלי קשר ללימודי רפואה לכהן). תודה
בס"ד לרב הלפרין שלום בסיום מאמרו של הרמ"מ פרבשטיין באסיא תשנ"ד כתוב: הלכה כדעת המ"מ שחולה שיש בו סכנה מותר לחלל שבת לכל הצרכים העשויים
שלום רב הנני מתגוררת בתל אביב ורציתי לבקש שמות של רופאים המתקינים את התקן הג'ינפיקס. בברכה ש
שלום לכבד הרב! רציתי לשאול האם גם אם לא עושים צרכים, האם צריך לברך "אשר יצר" או לא.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.