בעיה ביחסי אישות
לא נעים לשאול, אבל, האם נורמלי שגבר בן 37 אינו יכול להגיע לזקפה מלאה? (וגם זקפה שנעלמת ברגע לפני קיום יחסי אישות) הוא אינו רוצה
האם על פי ההלכה, מותר להורים לשאוב זרע מגופת בנם על מנת שישמש להרפיה מלאכותית בעתיד
לצורך המשכת המשפחה?
האם אין בזה פגיעה בכבוד המת והשחתת גוויה? ובכלל מה גובר על מה? האם המשך קיום גובר על כבוד המת?
1. כל פגיעה בגופה אסורה משום ניוול המת, שהוא איסור חמור של "בין אדם לחבירו".
2. חריגים לאיסור הם:
1. כאשר הנפטר הסכים או ביקש עוד בחייו שהתהליך יבוצע.
2. כאשר ניתן להעריך בסבירות גבוהה, שהנפטר אילו היה נשאל – היה מעוניין ומסכים לביצוע התהליך.
3. אם מדובר במצב של פיקוח נפש – דבר שאיננו מצוי בשאלה הנדונה.
3. להורים אין מעמד עצמאי בנושא, האינטרסים שלהם אינם רלוונטים, אלא שלעיתים הם יכולים לסייע לנו בגילוי רצונו האמיתי של הנפטר.
4. הלכה למעשה לא כל הפוסקים תמימי דעים.
דעה מתירה מצויה בתשובתו של הרב זלמן נחמיה גולדברג, הובאה באסיא סה-סו עמ' 45-49 (בעמ' 47 שם).
לא נעים לשאול, אבל, האם נורמלי שגבר בן 37 אינו יכול להגיע לזקפה מלאה? (וגם זקפה שנעלמת ברגע לפני קיום יחסי אישות) הוא אינו רוצה
שלום, במסגרת עבודה לקורס גניקולוגיה והלכה אני בודקת את סוגיית הדימום מחמת הכנסת התקן תוך רחמי. שאלתי: אם סוברים לפי הדיעה שהדימום נגרם מחמת "מכה"
אשה נשלחה לחדר לידה, ושם עשו לה בדיקה פנימית, המילדת אמרה כמעט אמרה שאין פתיחה בכלל אבל בסוף ראתה שהיה בקושי אצבע, ושיש צואר ארוך
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.