צום יום הכיפורים בהריון (טרימסטר שלישי)
שלום כבוד הרב , אני בהריון ראשון – ובעזרת ה` בשבת הקרובה (יום כיפור) נכנסת לשבוע 29 (חודש 7) ברוך ה` הכל תקין חוץ מהוראה
האם על פי ההלכה, מותר להורים לשאוב זרע מגופת בנם על מנת שישמש להרפיה מלאכותית בעתיד
לצורך המשכת המשפחה?
האם אין בזה פגיעה בכבוד המת והשחתת גוויה? ובכלל מה גובר על מה? האם המשך קיום גובר על כבוד המת?
1. כל פגיעה בגופה אסורה משום ניוול המת, שהוא איסור חמור של "בין אדם לחבירו".
2. חריגים לאיסור הם:
1. כאשר הנפטר הסכים או ביקש עוד בחייו שהתהליך יבוצע.
2. כאשר ניתן להעריך בסבירות גבוהה, שהנפטר אילו היה נשאל – היה מעוניין ומסכים לביצוע התהליך.
3. אם מדובר במצב של פיקוח נפש – דבר שאיננו מצוי בשאלה הנדונה.
3. להורים אין מעמד עצמאי בנושא, האינטרסים שלהם אינם רלוונטים, אלא שלעיתים הם יכולים לסייע לנו בגילוי רצונו האמיתי של הנפטר.
4. הלכה למעשה לא כל הפוסקים תמימי דעים.
דעה מתירה מצויה בתשובתו של הרב זלמן נחמיה גולדברג, הובאה באסיא סה-סו עמ' 45-49 (בעמ' 47 שם).
שלום כבוד הרב , אני בהריון ראשון – ובעזרת ה` בשבת הקרובה (יום כיפור) נכנסת לשבוע 29 (חודש 7) ברוך ה` הכל תקין חוץ מהוראה
Shalom- I am trying to compile a list of practical laws that should be observed while in the anatomy lab. Shulchan Aruch in Yoreh Deah 367 and
בס"ד האם ניתן להתיר באופן זמני בקונדום לזוג נשוי עם שני ילדים כאשר האשה חולה וע"מ ששלום הבית לא יופר וכמובן שבהמשך אפנה לרופא נשים
קרוב משפחתנו בן כשנתים ככל הנראה יזדקק לתרומת אונה מהכבד עקב סיבוך מלידה ההורים אינם יכולים לתרום מסיבות רפואיות חלק גדול מבני המשפחה הקרובה הינם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.