צרעת בהלכה וברפואה
שלום וברכה! אני כותבת עבודה בנושא הצרעת בעיקר הצרעת שבספר ויקרא. התחלתי לקרוא מן המקרא אך לא הצלחתי להבין מה ההבדל בין בהרת, שאת ומחיה.
האם מותר לעבוד בבית רפואה ציבורי בשבת?-לדוגמא מרכז רפואי איכילוב,
אם כן, באיזה מתכונת ומה ההגבלות?
במידה ומתקיימים שני תנאים הכרחיים, אזי לא רק שמותר אלא יש מצוה גדולה בעבודה בבית רפואה ציבורי בשבת, כדוגמת ביה"ח איכילוב.
התנאים הם:
א. ידע הלכתי ברור שמאפשר לעובד\ת לדעת מה מותר, מה אסור ומה מותר בשינוי.
ב. אופי אישי, כזה שלמען שמירת השבת העובד יהיה מוכן גם להפסיד את מקום עבודתו אם יתבר לו שמחייבים אותו לחלל שבת בניגוד להלכה.
כאמור, אם מתקיימים שני התנאים האלה מותר ומצוה לעבוד בביה"ח בשבת. אך אם חסר אפילו אחד מהם – אזי אין שןם היתר.
שלום וברכה! אני כותבת עבודה בנושא הצרעת בעיקר הצרעת שבספר ויקרא. התחלתי לקרוא מן המקרא אך לא הצלחתי להבין מה ההבדל בין בהרת, שאת ומחיה.
:תוכן השאלה לכב` שלום. ביום שני הופיע לי דימום (שבוע 11 להריון) . הייתי אצל רופאה באותו ערב , שאמרה שכנראה נפרדו הקרומים. היא נתנה
שלום רב, קוראים לי נועם ואני משתתפת בפרוייקט ששמו "נוער מכבי" שבו עוברים קורס של רפוא ואח"כ מתנדברים בקופת חולים.. אי"ה בשבוע הבא מתוכנן לנו
בס"דשלום כבוד הרב,בהמשך לשיחתנו, להלן שאלות בעניין עבודתי בשבת כאחות בבית חולים:בנוגע למתן תרופות: א. חציית אמפולות המסומנות באופן ידני, או בכלי ידני המיועד לכך.ב.