אמירת אמת לחולה סופני
שלום רב, קראתי באתר את המאמרים הדנים במסירת האמת לחולה סופני. מצאתי מקורות הלכתיים רבים ודיון מעמיק . רציתי לשאול האם הנושא נידון בערכאות המשפטיות
בס"ד
שלום רב!
שמעתי כבר מכמה אנשים שאני מכיר אותם אישית וסומך עליהם ששימוש בריפוי קבלי-אנרגטי באמצעות תעודה תמונה של מכון חיים עזר לרפאות מחלת הסרטן לרבות במצב שרופאים כבר היו מורידים ידיים. אבל עושים את זה רק באמצעות זה שמקבלים איזשהי נוסחה לרפואה של מחלה בלי לדעת מה תוכנה. והחברה כותבת שלא מגלה תוכן כי זה עבודה של שנים ומהווה סוד משכרי. ולא רואים באתר שלהם הכשר כלשהו אבל יחד עם זאת הם אומרים כי היות ואדם מקבל נוסחה על תנאי שזה לא נוגד את חוקי התורה – זה הכשר הכי חזק ולכן מותר.
אני למדתי טיפולים באנרגיה, מאוד התרשמתי מזה שהם עשו ויש לי הצעה שלהם להיות אצלהם סמנכ"ל מכירות כי יש לי ידע רב בזה.
מה דעתכם על כך – במיקרה של מחלה ובפרט פיקוח נפש חלילה מותר לקבל נוסחה בלי לדעת תוכן אם זה על תנאי שזה לא נוגד את חוקי התורה?
כתובת של אתר שלהם healing.instituteoflife.co.il
בתודה מראש על תשובתכם
א. ראו נא את מאמרי פניית חולה מסוכן לרופא אליל – חשש כישוף, אוב וע"ז (שו"ת) , אסיא עה-עו, עמ' 7-32 (2005)
יש במאמר התיחסות למרפאים הטוענים שהם מצליחים לרפא מחלות חשוכות מרפא, אך אין בידם עדויות על מחקרים מבוקרים המאמתים זאת. כמו כן יש התיחסות לשאלת ההיתר להשתמש בשיטות רפואיות אסורות, עם ניתוח של האיסורים הנדחים מפני פקוח נפש ושל האיסורים שאינם נדחים מפני פקוח נפש.
ב. לגבי שיווק שיטות רפואיות מסוג זה, כל עוד אין הוכחות מובהקות שהטיפול עוזר, יש בשיווק טיפולים אלה משום גזל ואונאה אסורים. אך אם ניתן להוכיח שהטיפולים עוזרים (לא די בהתרשמויות) – פשוט שמותר לסייע בשיווק ויש בכך גם מצווה.
4. ראה שו"ת #4090
שלום רב, קראתי באתר את המאמרים הדנים במסירת האמת לחולה סופני. מצאתי מקורות הלכתיים רבים ודיון מעמיק . רציתי לשאול האם הנושא נידון בערכאות המשפטיות
שלום רב ! ברצוני לשאול מה ההלכה אומרת כשגבר יש לו בעיית זרע והבחורה מחייבת אותו לבצע צינתור לוירקוצלה על מנת לשפר את כמות איכות
המקרה: פעוט בן שנה ושמונה חודשים שעבר ברית מילה בזמנה על ידי מוהל. בברית לא בוצע חיתוך נאות של הערלה וכתוצאה מכך נשאר חלק מן
אני מעוניין לשאול שאלה בנוגע לצום יום הכיפורים. שני בנותי נשואות וב"ה בהריון. אחת בחודש השמיני והשניה בחודש החמישי. ההריונות, ב"ה, תקינים. כיצד עליהן לנהוג