טבילה ללא הרטבת הראש מסיבות רפואיות
ב"ה שאלה שנשאלתי אודה לתשובתכם לארוסתי יש בעיה בריאותית (נקב בעור התוף) המונעת ממנה להרטיב את אזור האוזן. אין (וחיפשנו הרבה) שום אפשרות טכנית ורפואית
האם מותר לעסוק ברפואות בשבת? אני מיחד את השאלה לכיוון של רפואה אנרגטית. שיאצו-הזרמת אנרגיה על ידי מגע ולחיצה. צ'י קונג-תנועות ונשימות שמלוות את התנועה האנרגטית. הלינג-הנעת אנרגיה ללא מגע עם המטופל (לפעמים גם ללא מפגש כלל). -הרב עובדיה כתב בסיפרו: שמותר ללכת בשבת כי אין זה ברור שהוא עושה זאת לצוך רפואה (אבל שלא יזיע). – אולי אפשר מכאן להתיר צ'י קונג? או אולי הילינג במקרה שהמטופל לא נמצא.
מותר לעסוק בשבת אך ורק ברפואה של מי שמוגדר כחולה, בין אם הוא חולה שיש בו סכנה ובין אם הוא חולה שאין בו סכנה. כאשר אם קיימת סכנה מותר גם לעבור על איסורי תורה, ואם הוא רק חולה שאין בו סכנה מותר לעבור על איסורים מדרבנן אך לא על איסורי תורה.
הגדרה זו איננה מוחלטת.
פרטים מהותיים נוספים מובאים בספר שמירת שבת כהלכתה בפרקים הרלוונטים הנוגעים לנושא.
מבחינה הלכתית אין הבדל בין רפואה שמרנית לרפואה משלימה בתנאי שמדובר בטיפולים שכבר הוכחו כמועילים באופן אוביקטיבי.
עוד פרטים הלכתיים על רפואה משלימה באופן כללי ראה במאמריו של הרב שלמה אבינר:
1. רפואה משלימה, אסיא ט' עמ' 90 – 130. ובקישור:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA9/R0091090.asp
2.רפואה משלימה מיסטית למחצה – רייקי והילינג, אסיא ע"ה – ע"ו עמ' 50 – 64. ובקישור:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA75-76/ASSIA75-76.04.asp
ב"ה שאלה שנשאלתי אודה לתשובתכם לארוסתי יש בעיה בריאותית (נקב בעור התוף) המונעת ממנה להרטיב את אזור האוזן. אין (וחיפשנו הרבה) שום אפשרות טכנית ורפואית
שלום רב אני מחפש חומר, לצורך כתיבת עבודה סמינריונית, בנושא אישפוז בכפייה – חולי נפש בוגרים וקטינים בהבט ההלכתי: מהי בהגדרה ההלכתית "מחלת נפש"? חומר
בס"ד שלום רב, שמי יוליה ואני פונה בבקשה, בתחינה ובקריאה לעזרה. אימי (טטיאנה בת אסתר) חלתה לפני כשנה וחצי במחלת סרטן המוח. היא עברה שני
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.