מוהל מומחה לתינוק שנולד מהול ועם היפוספדיאס
שלום, הרב ד"ר הלפרין נ"י עמו"ש, פנתה אלי אשה ממשפחה לא-דתית המקורבת אלי, שילדה לפני שבועיים פג (בחודש השמיני, שוקל כבר כ-2 ק"ג). היא אומרת
האם מותר לעסוק ברפואות בשבת? אני מיחד את השאלה לכיוון של רפואה אנרגטית. שיאצו-הזרמת אנרגיה על ידי מגע ולחיצה. צ'י קונג-תנועות ונשימות שמלוות את התנועה האנרגטית. הלינג-הנעת אנרגיה ללא מגע עם המטופל (לפעמים גם ללא מפגש כלל). -הרב עובדיה כתב בסיפרו: שמותר ללכת בשבת כי אין זה ברור שהוא עושה זאת לצוך רפואה (אבל שלא יזיע). – אולי אפשר מכאן להתיר צ'י קונג? או אולי הילינג במקרה שהמטופל לא נמצא.
מותר לעסוק בשבת אך ורק ברפואה של מי שמוגדר כחולה, בין אם הוא חולה שיש בו סכנה ובין אם הוא חולה שאין בו סכנה. כאשר אם קיימת סכנה מותר גם לעבור על איסורי תורה, ואם הוא רק חולה שאין בו סכנה מותר לעבור על איסורים מדרבנן אך לא על איסורי תורה.
הגדרה זו איננה מוחלטת.
פרטים מהותיים נוספים מובאים בספר שמירת שבת כהלכתה בפרקים הרלוונטים הנוגעים לנושא.
מבחינה הלכתית אין הבדל בין רפואה שמרנית לרפואה משלימה בתנאי שמדובר בטיפולים שכבר הוכחו כמועילים באופן אוביקטיבי.
עוד פרטים הלכתיים על רפואה משלימה באופן כללי ראה במאמריו של הרב שלמה אבינר:
1. רפואה משלימה, אסיא ט' עמ' 90 – 130. ובקישור:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA9/R0091090.asp
2.רפואה משלימה מיסטית למחצה – רייקי והילינג, אסיא ע"ה – ע"ו עמ' 50 – 64. ובקישור:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA75-76/ASSIA75-76.04.asp
שלום, הרב ד"ר הלפרין נ"י עמו"ש, פנתה אלי אשה ממשפחה לא-דתית המקורבת אלי, שילדה לפני שבועיים פג (בחודש השמיני, שוקל כבר כ-2 ק"ג). היא אומרת
Post Content נתאם זה בסדר מבחינתכם בנושא של תרומה בעד תרומה האם זה אתי?
אשה השוכבת במרכז רפואי, ואין באפשרותה להדליק לכבוד שבת ויום טוב, נרות רגילים, בשל חשש בטיחותי, אלא נרות הפועלות על ידי סוללה או חשמל, מה
שלום וברכה ! אני הידרותרפיסט -כלומר מטפל בפיזיוטרפיה ע"י המים (הידרו). כעת איני עובד ואני רווק האם יש בעיה שאעבוד בבריכה טיפולית מעורבת ואטפל באנשים