דימום בתחילת הריון
דימום ביום הארבעים לטבילה, וביום ה45 יצאה חתיכה גדולה, השאלות הם: א. האם יש לצאת מנקודת הנחה שהיתה כאן הפלה (לענין ספירת י"ד יום לנקבה).
האם מותר לעסוק ברפואות בשבת? אני מיחד את השאלה לכיוון של רפואה אנרגטית. שיאצו-הזרמת אנרגיה על ידי מגע ולחיצה. צ'י קונג-תנועות ונשימות שמלוות את התנועה האנרגטית. הלינג-הנעת אנרגיה ללא מגע עם המטופל (לפעמים גם ללא מפגש כלל). -הרב עובדיה כתב בסיפרו: שמותר ללכת בשבת כי אין זה ברור שהוא עושה זאת לצוך רפואה (אבל שלא יזיע). – אולי אפשר מכאן להתיר צ'י קונג? או אולי הילינג במקרה שהמטופל לא נמצא.
מותר לעסוק בשבת אך ורק ברפואה של מי שמוגדר כחולה, בין אם הוא חולה שיש בו סכנה ובין אם הוא חולה שאין בו סכנה. כאשר אם קיימת סכנה מותר גם לעבור על איסורי תורה, ואם הוא רק חולה שאין בו סכנה מותר לעבור על איסורים מדרבנן אך לא על איסורי תורה.
הגדרה זו איננה מוחלטת.
פרטים מהותיים נוספים מובאים בספר שמירת שבת כהלכתה בפרקים הרלוונטים הנוגעים לנושא.
מבחינה הלכתית אין הבדל בין רפואה שמרנית לרפואה משלימה בתנאי שמדובר בטיפולים שכבר הוכחו כמועילים באופן אוביקטיבי.
עוד פרטים הלכתיים על רפואה משלימה באופן כללי ראה במאמריו של הרב שלמה אבינר:
1. רפואה משלימה, אסיא ט' עמ' 90 – 130. ובקישור:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA9/R0091090.asp
2.רפואה משלימה מיסטית למחצה – רייקי והילינג, אסיא ע"ה – ע"ו עמ' 50 – 64. ובקישור:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA75-76/ASSIA75-76.04.asp
דימום ביום הארבעים לטבילה, וביום ה45 יצאה חתיכה גדולה, השאלות הם: א. האם יש לצאת מנקודת הנחה שהיתה כאן הפלה (לענין ספירת י"ד יום לנקבה).
אני רופא שיניים וכחלק מעבודתי אני ממליץ למטופלים על שטיפות פה עם קורסודיל של החברה LACER הספרדית. לאחרונה ניתקלתי במטופלת שטענה כי הגליצרול בתכשיר (עפ"י
Shalom, I have an other question: A boy with kleinfelter lo aleinu, parent want to know what and what not is one allowed to check
כב' הרב שלום. אחייניתי בת 23 ערב האירוסין בחנוכה עשתה בדיקות שגרתיות והתברר שרמת ה-PLT = 840. נעשו בדיקות נוספות של JAK2 – נצפתה מוטציה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.