עמותת "ערבים" – השתלת איברים באישור ועדת רבנים
לאחרונה יצאו פרסומים מאת עמותת "ערבים" על כך שלאחרונה נחקק חוק המחייב שהשתלות האיברים יבוצעו אך ורק באישורה של ועדת רבנים, המתבססת על פסיקת הרה"ר,
תודה לכבוד הרב
השאלה שלי היא היתה לגבי חולה שאין בו סכנה האם מותר לעשות רישום דיגיטלי
גם אם נאמר שבכתיבה במחשב יש בה בעיה מדאוריתא השאלה היא האם ע"י גוי מותר
שאפי' שמותר לחולה שאין בו סכנה לעשות לו כל צרכיו השאלה היא האם רישום רפואי שלא בטוח שהוא נצרך בחלק מהמקרים מותר
וגם אם נאמר שאין שום בעיה שגוי רושם כי היהודי לא מעוניין ברישום שלו השאלה היא האם אפשר ליישם בבתי חולים את הפתרון של גויים בשבת
וגם אשמח לדעת כיצד נוהגים בענין זה בשערי צדק
תודה רבה
א. לגבי חולה שאין בו סכנה, מותרת אמירה לגוי גם אם יש ספק בחיוניות המלאכה המבוקשת.
האמירה אסורה אם ברור שאין בה תועלת או ספק תועלת רפואית.
ב. בבתי חולים, גם רישומים אדמיניסטרטיבים חיוניים לתפקוד בית החולים וממילא גם לטיפול בחולים.
ג. לגבי הנוהג בפועל בשערי צדק, מומלץ שתפנה לרב משה פלג – רב המרכז הרפואי שערי-צדק.
לאחרונה יצאו פרסומים מאת עמותת "ערבים" על כך שלאחרונה נחקק חוק המחייב שהשתלות האיברים יבוצעו אך ורק באישורה של ועדת רבנים, המתבססת על פסיקת הרה"ר,
אשתי נמצאת ביום השני לשבעה נקיים. היא עברה אתמול פרצדורה להוצאת התקן תוך רחמי. לפני כחודש הרופאה שלה נסתה להוציא לה את ההתקן אך היא
שלום, אני בת 25 ויש לי שאלה, ואני לא בטוחה אם אני מפנה אותה לבנאדם הנכון. שאלתי היא, אני בטיפול דיאטני בעקבות אי אכילה מסודרת
הרב שלום,הכניסו לאשתי היום התקן תוך-רחמי, ובעת הכנסת ההתקן היה דימום.האם היא נאסרת כדין ראיית דם?תודה,
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.