עקרות הלכתית
המחזור שלי נע בין 26 ל27 ימים. זמן הווסת נע בין 6 ל7 ימים, היינו, אני לרוב טובלת בין 13 ל14 ימים מרגע הופעת הדימום.
אחר כ- 10 חודשי נישואים (שניים – אני בן 52, רעייתי בת 45) שלא נתגלו בהם שום בעיות, אשתי ראתה דם מחמת תשמיש (לא הרגישה תוך כדי אך מצאה אח"כ). חשבנו שזו התחלת המחזור, אבל רק יותר מיממה אח"כ החל המחזור. בליל הטבילה שוב קרה אותו הדבר – נמצא שהיא ראתה וכו' פעמיים רצופות. אשתי הלכה לבדיקת רופא במרפאה ב'שערי צדק' ולא נתגלו שום בעיות. התקן IUD נמצא במקום, אין פצעים וכו'. מחכים עדיין לתוצאות מהמשטח של צואר הרחם ומבדיקת הריון (רחוק מאוד מסבירות). השאלה מה עושים עכשיו: אם היא תראה פעם שלישית רצופה הרי היא מוחזקת כרואה מחמת תשמיש. היא מוכנה להוציא את ההתקן. האם זה משנה את המצב ההלכתי? מצפים לתשובה – גם רפואית וגם הלכתית.
רפואית: חובה להיבדק על ידי רופא נשים כדי לנסות ולברר את מקור הדימום, האם הוא מתוך הרחם או מרירית רגישה שמחוצה לו.
הלכתית: לאור רגישות הנושא כמו שצוין בשאלה, חובה להתיעץ אישית עם רב פוסק ת"ח לגבי הפעולות הנוספות שצרייך לנקוט כמו החלטה על הוצאת התקן וכדומה.
לפסיקה כזו יש צורך בנתונים נוספים שאינם כלולים בשאלה, ואשר הרב ישאל ויוודא אותם לפני מתן הנחיות נוספות.
המחזור שלי נע בין 26 ל27 ימים. זמן הווסת נע בין 6 ל7 ימים, היינו, אני לרוב טובלת בין 13 ל14 ימים מרגע הופעת הדימום.
במקרה של בעיה שלאחר צום יום הכיפורים יש צורך פתאום להקיא, מה ניתן לעשות כדי שזה לא יקרה?
שלום רציתי להגיד שאני בן 24 לא דתי וחי אצל הורי ומגיל 22 חליתי במחלת נפש סכיזופרניה פרנואידית (רגזנות, פחד דיכוי אי הזרמת זרע ואין
שלום, אני סטאז`רית דתיה ורציתי לדעת לגבי קבלת תשלום על תורנות בשבת (זה נרשם בתלוש כתורנות בודדת ולא נבלע בס"כ המשכורת) , וכן מה לגבי
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.