כריתת רגל לניצולת שואה (וניסויי מנגלה) המסרבת לכריתה
ערב טוב, מהו ההיבט ההלכתי והחוקי לגבי ניצולת שואה שהייתה בשואה בניסויים של יוזף מנגלה, חולה בסוכרת ולא רוצה שיכרתו לה את הרגל כדי להצילה.
האם איפור קבוע נכלל באיסור התורה על כתובות קעקע??
א. אסור לעשות איפור קבוע הנעשה בטכניקה הדומה לטכניקת כתובת קעקע.
הפוסקים דנים על איפור כזה במצבים מיוחדים של שיקום אחרי טיפולים כירורגים למחלות ממאירות.
אך לצורך קוסמטי בלבד אין להתיר.
ב. יש מחלוקת קדומה אם איפור כזה כרוך באיסור תורה או רק באיסור דרבנן.
גם לדעות שמדובר באיסור דרבנן, למעשה כל איסור דרבנן כולל בתוכו איסור תורה של "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך", כמבואר ברמב"ם בהקדמתו לספר המצוות.
ערב טוב, מהו ההיבט ההלכתי והחוקי לגבי ניצולת שואה שהייתה בשואה בניסויים של יוזף מנגלה, חולה בסוכרת ולא רוצה שיכרתו לה את הרגל כדי להצילה.
מהי המציאות במה שאומרת הגמ' שנימה באותו מקום עשויה לעשות את הבעל כרות שופכה? אא"כ מדובר בשערות ארוכות ממש ומאוד חזקות שתוכ"ד התשמיש אחת מהן
שלום כבוד הרבמצורפת בזה בקשה לפסק הלכה בעניין אכילה ביום כיפור הבעל"ט מאדם בן 65.אשמח לבירור שלך בנושא הרפואי – עד כמה נחוצה סעודה שלימה
אני בהריון בשבוע ה-12. יש לי עבר של התעלפות בצומות. בהריון הזה הזריקו לי פעמיים אינפוזיה עקב התייבשות. מרגישה חולשה כללית. האם לשתות בשיעורין? בברכת