אנונימיות תרומות זרע
מהי דעתה ההלכה בנוגע לתרומת זרע אנונימית, והיכן יש מקורות הלכתיים לכך?
מה עם הקונדום כאמצעי הגנה כנגד מחלות מין (למשל איידס, צהבת B וכו') האם אין לזה התייחסות מבחינה הלכתית?
הרי ידוע היום שאין שום דרך טובה יותר מקונדום להגנה מפני מחלות מין.
האם סביר שבמצב שאחד מבני הזוג חולה הם יקבלו אישור מיוחד להשתמש בקונדום?
א. הנושא של שימוש בקונדום למניעת הידבקות באיידס בין בני זוג נשואים, נדונה בכנוס הבינלאומי הראשון לרפואה אתיקה והלכה, ומופיעה עם תשובתו של הרב י"י נויבירט בפירוט רב בספר הכינוס עמ' 170-172. לצערי הספר טרם הועלה על הרשת אך ניתן להשיגו במכון שלזינגר. באם תרצי לראות את המאמר פני אלי ואני אנסה לשלוח לך אותו (פקס/דואר רגיל)
ב. הדרך הטובה ביותר להגנה מפני מחלות מין כולל איידס איננה השימוש בקונדום אלא הנאמנות לבן הזוג, ההינזרות וההמנעות מקיום יחסים. אחוזי הכשלון של הקונדום במניעת הריון הוא בין 10% ל-35% כמדובר בזוג צעיר, וכן גם אחוז הכשלון במניעת הידבקות.
ג. שאלה זו נידונה בפירוט בתשובה של הרב נויבירט שציינתי למעלה, ולמעשה זו דוגמא מצויינת לשאלה הלכתית הדורשת פסיקה הלכתית אישית מפוסק מובהק.
מהי דעתה ההלכה בנוגע לתרומת זרע אנונימית, והיכן יש מקורות הלכתיים לכך?
במזג אוויר קר עד כדי קיפאון (סערת שלגים), האם כשיש תינוק בקראוון בודד ללא שכנים החימום הוא פיקוח נפש? פשטות הפוסקים בסי' רעו ס"ה וסי'
שאלה זו נשאלה בטלפון – אני מנסה לנסח פה את השאלה כפי שהשואל שאל אותי ואז אני אתן רקע על השואל כפי שהוא סיפר בשיחה.
שמי ליאת, אני עובדת סוציאלית בדיור בקהילה לאנשים עם צרכים מיוחדים. בימים אלו אנו עסוקים בשאלה לגבי הנושאים שבינו לבינה היתרים ואיסורים על-פי ההלכה עבור
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.