ניתוח לאחר המוות
האם לפי ההלכה ניתן לבצע ניתוח במת כדי לבדוק את סיבת המוות כדי שניתן יהיה להרשיע את הנאשם ברצח? מצד אחד מדובר בניוול המת מן
שאלה דחופה בנוגע לצום יום הכיפור.
ב-5/9/07 עברתי בדיקה בה התברר כי אני סובלת מקוליטיס (דרגה 2 מתוך 5) הרופאה הורתה לי לנטול רפאסאל 1 גרם למשך 3 חודש' 3 פעמים ביום.
האם ישנה מניעה מלצום ביום כיפור ,והאם יש נזק בויתור על הכדורים במשך הצום?
ברצוני להוסיף כי בצום תשעה באב כשהמחלה כבר היתה, צמתי ללא כל בעיה מיוחדת .
אם יש הכרח לאכול או לשתות, יש לבצע זאת במנות פחותות מכשיעור עם המתנה של 9 דקות בין מנה למנה.
שתי הערות נוספות:
א. לגבי שתיה, פחות מכשיעור פירושו שתיית מנה של נוזלים (לא רק מים אלא גם נוזלים ממותקים) בנפח של 40 סמ"ק בהפסקות של 9 דקות בין מנה למנה.
לגבי אכילה, פחות מכשיעור פירושו אכילת מזון בנפח של עד 30 סמ"ק (נפח מגירה של קופסת גפרורים מצויה) בהפסקות של 9 דקות בין מנה למנה. [אין צורך בהפסקה מיוחדת בין מנת שתיה למנת אכילה, ולכן אם עבר הזמן הנדרש מהאכילות והשתיות הקודמות מותר לשתות מנה של פחות מכשיעור ומיד לאחריה לאכול מנה של פחות מכשיעור]
ב. מי שנוהג על פי ההלכה ושותה ואו אוכל ביום הכיפורים מטעמים של סכנה, איננו עובר שום עבירה, אלא אדרבה, הוא מקיים את המצוה החשובה של "ונשמרתם מאד לנפשותיכם"
האם לפי ההלכה ניתן לבצע ניתוח במת כדי לבדוק את סיבת המוות כדי שניתן יהיה להרשיע את הנאשם ברצח? מצד אחד מדובר בניוול המת מן
אני אחות שגרה במושב בני ראם ועובדת בבי"ח הרצפלד בגדרה , בי"ח גריאטרי במחלקה ח' – מחלקה פנימית נותרו לי מס' שאלות : 1. האם
לכבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין ברצוני לשאול שאלה הלכתית רפואית: הנני בגיל 20 לחיי, ורציתי לשאול בנוגע להוצאת זרע לבטלה במקרה קרי, שאם יש תועלת
שלום רב, אשתי עוברת טיפולים כימותרפיים כתוצאה מסרטן השד. בערב תשעה באב אמורה לעבור את הטיפול העשירי(מתוך 12) בטקסול(לאחר שסיימה כבר את סדרת 4 טיפולי
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.