שלום וברכה.
בתפקידי כרופא אני נתקל רבות בשאלת העדפת חולה אחד על פני חברו כאשר יש צורך במקום ביחידה לטיפול נמרץ והמקום מוגבל. כמו כן לפעמים עולה האפשרות להוציא חולה אחד ולהכניס אחר כאשר סוברים שסיכויי הראשון לשרוד הם קלושים בעוד שסיכויי השני גדולים לאין ערוך.
ברצוני ללמוד את התייחסות הפוסקים לנושא זה.
לפי זכרוני הנושא נדון בעבר באחד מפרסומיכם.
האם תוכלו לכוון אותי למאמרים בנושא זה? תודה.
כבסיס ראשוני מקיף מומלץ שתעיין באנציקלופדיה ההלכתית-רפואית (מהדורה חדשה ומורחבת, תשס"ו):
כרך ד' ערך 'משאבים מוגבלים',
וכרך ו' ערך 'קדימויות בטיפול רפואי'.
קיים חומר נוסף באסיא וגם בנשמת אברהם, ונשמח להפנות אליו אם תזדקק לו אחרי העיון באנציקלופדיה.
[חשוב לדעת כי לגבי הוצאת חולה אחד כדי להציל חולה אחר, במקרים רבים הדבר אסור ונדון כמעט כמו רציחה. במקרים אחרים מוגדרים מאד, יש לכך מקום על פי ההלכה]
לרב מוטי, שלומות מקווה שאתה וביתך שלום. שאלה: תרופה טבעונית שלפי מרכיביה אין בה חמץ, אך אין לה הכשר לפסח. היא נלקחת להורדת מתחים, כתחליף
שלום וברכה בסימן רמ סעיף ד כתוב "אסור להסתכל באותו מקום… וכל שכן הנושק שם.. אבקש לקבל הסבר מפורט על פי ההלכה להגדה הסתכלות ,איך
Hello, I am a physician in Toronto and I was asked by a religious patient about using electrical patient controlled analgesia (PCA) machines on shabbos.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.