נידה לאחר לידה – בעקבות נטילת סרזט
שלום, הסיפור שלי הוא כזה: אני אחרי ניתוח קיסרי ( ממש לא מתוכנן) ילדתי בן בשט"ומ. לאחר חודש מהלידה הלכתי לרופאת נשים שאמרה לי שביגלל
שלום רב,
האם נהוג לפסוק את רגע קביעת המוות על פי מוות מוחי. והאם כך נוהגים בבית החולים שערי צדק.
ואם קובעים את רגע המוות כנ"ל, האם זה אומר שאפשר לתרום איברים מנפטר במצב כזה?
תודה רבה
א. קיימות 3 דעות בהלכה על קביעת רגע המוות, שיש להן השלכות למוות מוחי. ראה מאמרי גילויי דעת תורה בענין מות המוח (ספר אסיא י' עמ' 331).
ב. מאז נוסד בית החולים שערי צדק הופנם שפסקי הלכה של העדה החרדית יהיו הקובעים. משום כך מוות מוחי לא מוכר כמוות מוסכם במרכז הרפואי שערי צדק.
ג. לדעת הפוסקים שמוות מוחי הוא מוות לכל דבר, אזי מותר ליטול איברים מנפטר במצב של מוות מוחי (מותנה בהסכמתו מראש).
אמנם הגר"ע יוסף זצ"ל ויבדל"א הגר"מ עמאר דורשים בכל מקרה גם מעורבות של רב ת"ח הבקי בסוגיא בתהליך הקביעה והתרומה.
שלום, הסיפור שלי הוא כזה: אני אחרי ניתוח קיסרי ( ממש לא מתוכנן) ילדתי בן בשט"ומ. לאחר חודש מהלידה הלכתי לרופאת נשים שאמרה לי שביגלל
שלום, יש לי שאלה שאני מאוד אשמח אם תוכלו לענות עליה, השאלה: האם במקורות מאוזכרות מחלות עור שונות שכלל לא ניתן ליחס אותן לעניני טומאה
ביום שני י' באב עליי לעבור ניתוח להוצאת גידול סרטני מהשד. עליי לצום 6 שעות לפני הניתוח שאמור להיות בשעה 19:00. האם מותר לי לצום
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.