שימוש במשאבת אינסולין בשבת ובחג
התחלתי להשתמתש במשאבת אינסולין . מדובר במערכת ממוחשבת . שאלתי האם ניתן להשתמתש בשבת/חג על ידי לחיצה על הכפתורים (משנה כיתוב על הצג וגם מפעיל
שלום רב,
האם נהוג לפסוק את רגע קביעת המוות על פי מוות מוחי. והאם כך נוהגים בבית החולים שערי צדק.
ואם קובעים את רגע המוות כנ"ל, האם זה אומר שאפשר לתרום איברים מנפטר במצב כזה?
תודה רבה
א. קיימות 3 דעות בהלכה על קביעת רגע המוות, שיש להן השלכות למוות מוחי. ראה מאמרי גילויי דעת תורה בענין מות המוח (ספר אסיא י' עמ' 331).
ב. מאז נוסד בית החולים שערי צדק הופנם שפסקי הלכה של העדה החרדית יהיו הקובעים. משום כך מוות מוחי לא מוכר כמוות מוסכם במרכז הרפואי שערי צדק.
ג. לדעת הפוסקים שמוות מוחי הוא מוות לכל דבר, אזי מותר ליטול איברים מנפטר במצב של מוות מוחי (מותנה בהסכמתו מראש).
אמנם הגר"ע יוסף זצ"ל ויבדל"א הגר"מ עמאר דורשים בכל מקרה גם מעורבות של רב ת"ח הבקי בסוגיא בתהליך הקביעה והתרומה.
התחלתי להשתמתש במשאבת אינסולין . מדובר במערכת ממוחשבת . שאלתי האם ניתן להשתמתש בשבת/חג על ידי לחיצה על הכפתורים (משנה כיתוב על הצג וגם מפעיל
שלום, השאלה שלי היא לגבי פדיון הבן לאחר הפלה. להלן הנתונים: 18/11/2010
שלום הרב, שאלתי: אני רווקה דתייה כבת 37 ורוצה להרות מהזרקת מנת זרע. אתמול נפגשתי עם פרו' הורביץ מהדסה הר הצופים וכעת אני מתלבטת בין
שלום רב אני סטודנטית לסיעוד (אחיות) בשנה האחרונה ללימודים. מכיוון שכבר עכשיו אני מתחילה לחפש עבודה, אני לא יודעת מה מותר לי ומהי גדר ההלכה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.