immunizations in halacha
Is there any halachic ruling regarding immunizations? If so, what and by whom?
האם בקביעת רגע המוות במדינת ישראל יש להשתמש בעמדת המשפט העברי? אם כן, מדוע? ואם לא מדוע?
אודה לתשובתכם.
א. ראו חוק החולה הנוטה למות, התשס"ו-2005, ספר אסיא יא, עמ' 308-325 (2008) רפואה והלכה: הלכה למעשה, עמ' 489-501 (2006).
ב. החוק כשלעצמו מתאים לדעת פוסקים דגולים כגון הרבנים הראשיים הגר"ע יוסף, הגר"א שפירא והגר"מ אליהו זצ"ל.
ג. יש דעות בין הפוסקטים הנוטים ימינה או שמאלה, אך באופן כללי החוק מבטא את הזרם המרכזי בפסיקה. ראה בספר רפואה מציאות והלכה (מכון שלזינגר, ירושלים תשע"ב) סימן יג.
ד. חוק יסודות המשפט תש'מ – 1980, מפנה ליסודות הצדק והשלום שבמסורת ישראל מקרים בהם אין תשובה בחקיקה הקיימת. זה לא המצב בנדון שאלתך.
Is there any halachic ruling regarding immunizations? If so, what and by whom?
שלום וברכה ראשית, רציתי להודות לכם על המקצועיות והרצינות הרבה. כבר הסתייעתי בכם לפני כשנה והייתי מאד מרוצה גם מאיכות הנימוקים ההלכתיים וגם ממהירות התשובה.
אני חודשים וחצי אחרי לידה מניקה לפני כמה ימים ראיתי על טישו כתם חום ללא הרגשה וכן נקודה רירית אדמדמה – פחות משיעור לאחר מכן
ב"ה שלום וברכה האם ניתן לקבל מהרב במייל חוזר מאמר מסכם (שודאי כתבת יותר מפעם אחת) הדן בנושא תרומות והשתלות איברים וכולל את כל הדעות
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.