ברכת המוציא לחולה צליאק
בס"ד כבוד הרב! האם חולת צליאק (כרסת) הרגישה לגלוטן נדרשת לעשות "המוציא" בשבת? האם בכלל יש חובת "המוציא" בשבת?
האם בקביעת רגע המוות במדינת ישראל יש להשתמש בעמדת המשפט העברי? אם כן, מדוע? ואם לא מדוע?
אודה לתשובתכם.
החוק במדינת ישראל כולל את ההיחסות למשפט העברי כחלק בלתי נפרד ממנו:
חוק החולה הנוטה למות, התשס"ו-2005, ספר אסיא יא, עמ' 308-325 (2008); רפואה והלכה: הלכה למעשה, עמ' 489-501 (2006)
חוזר מנכ"ל משרד הבריאות מס' 7/2008 מיום 17.03.2008 – הנחיות ליישום חוק החולה הנוטה למות.
לגבי היישום בעולם ההלכה: הבסיס ההלכתי להצעת חוק "החולה הנוטה למות" , רפואה והלכה: הלכה למעשה, עמ' 476-488 (2006); אסיא עא-עב, עמ' 25-39 (2003)
בס"ד כבוד הרב! האם חולת צליאק (כרסת) הרגישה לגלוטן נדרשת לעשות "המוציא" בשבת? האם בכלל יש חובת "המוציא" בשבת?
שלום, ביוכ"פ אהיה אי"ה בשבוע 29 להריון. אני בת 48 הריון לאחר טיפולים עם תפר בצואר הרחם ( שנעשה מחמת הספק ) . לדעת הרופא
מספר השאלה: 113557 כותרת תוכן השאלה. ב"ה שלום, רציתי לשאול האם ישנה בעיה הלכתית 'יבשה' (ולא רק מה שקוראים 'רוח היהדות') בנטילת גלולות למניעת הריון?
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.