According to halakha, irreversible cessation of breathing is the proof of death. Brain death is not enough (I think, but I am not sure) to prove death.
If this is true, wouldn’t cessation of breath cause vital organs (i.e., the heart or lungs) to become unsuitable for transplantation? Doesn’t putrefaction begin with cessation of breathing?
You can find answers to your questions in Prof. Abraham Steinberg's Encyclopedia of Jewish Medical Ethics, (En) Feldheim Pub. Jerusalem 2003, Vol. II pp. 695-711 in "Moment of death" entry.
There is an online Hebrew version – "קביעת רגע המוות"
The Encyclopedia has a searchable portal for this database on the Schlesinger institute website.
שלום רב, בני בן 23.5 סובל מאפילפסיה (GrandMal) ובעל תפקוד שכלי גבולי. בהיותו קטן טופל ע"י פרופ' שטינברג. כמו כן טופל ע"י ד"ר בלאט באופן
האים ניתן לבצע שינוי בגנים כשהשינוי שרצוי שיבצע הינו קטן כגון עוורון צבעים וגם אם ההורים מאוד רוצים כי הם מפחדים שיחסם בפניו אפשרויות שונות
שלום רב אני כותב עבודה בנושא חילול שבת לצורך נפשי. אני מנסה לראות אם יש מדרג בצרכיים הנפשיים כמו שיש בענייני רפואת הגוף. אשמח במיוחד