לכבוד הרב דר' מרדכי הלפרין,
ידוע בציבור כי דעתו של הגרי"ש אלישיב הוא שאדם שמת מוות מוחי מוגדר כחי לכל דבר.
רציתי לשאול, האם יש משהו בכתובים מהרב אלישיב בנושא זה? האם ידוע על מה מסתמכת שיטתו?
בנוסף, האם ידוע מיהם אנשי הרפואה שאיתם נועץ הרב לפני שקבע את פסקו?
מצאתי התייחסות נרחבת לדעת הגרי"ש כאן: https://www.medethics.org.il/articles/NA2/NishmatAbraham.yd.339.asp בסעיף 3.
תודה רבה ,
ב
ראה נא במאמרי – גילוי דעת תורה בענין מיתת המוח; ספר אסיא י, עמ' 331-339 (2007), ספר קביעת רגע המוות, עמ' 265-273 (2007), ועיין היטב בהערה 9 שם.
המקור שציינת בנשמת אברהם הוא אחד המקורות החשובים, והמעיין בו יראה שלא כל מה שאומרים בשם הגרי"ש אלישיב באמת אמין אך עדין, גם עם העיון השקול בנשמת אברהם, מה שכתבתי בהערה 9 של מאמרי על גילויי הדעת — במקומו עומד.
בברכה
מרדכי הלפרין
שלום רב, התייעצתי הביוקר עם הרב נבנצאל, אולם מאחר והוא הורה לי בנוסף לשאול רופא ורופא הנשים שלי אינו עובד הערב, אני שואלת גם כאן- הריון ב"ה
לכבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין שלום וברכה השתתפתי בקורס הסמכה של מכון שלזינגר קביעת רגע המוות. ברצוני לשבח את רמת הקורס וע"ז תודתנו. שאלתי: (סיפור
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.