דברי הגר"מ פיינשטין על לימודי רפואה
שלום רב! ראשית, אבקש אם אפשר לא לפרסם את השאלה והתשובה. נאמר לי ע"י מישהו, שרבי משה פיינשטיין כתב כי לימודי רפואה נחשבים כלימוד תורה.
אני מעוננינת במידע ובמקורות לגבי העניין של קדושת הגוף והצורך החשוב הנובע מכך להביא את מתי ישראל לקבורה.
א. התשובה לשאלה זו התעכבה מספר חודשים משום שהיא איננה שאלה ישירה ברפואה והלכה. לכן ניתנה קדימה לשאלות ישירות בתחום.
מצד שני יש לשאלה קשר עקיף עם כמה נושאים רפואיים/הלכתיים ומשום כך נכתבת עכשיו התשובה.
ב. מושג ה"קדושה" איננו פשוט כל כך.
וברור שקדושת הגוף המת איננה זהה במהותה לקדושות אחרות הקיימות בהלכה.
אין פלא שהחת"ם סופר (בשו"ת חתם סופר, חלק יו"ד סוף סי' שלו) הגדיר את מצבה הקדושתי של גוווית האדם כדבר שיש בו "לחלוחית קדושה".
במקורות אחרים אנחנו מוצאים דינים הנוהגים בגוייה הדומים לדינים הנוהגים בחפצי קדושה כמו ספר תורה (למשל במסכת ברכות דף יח', א) אך אין מכאן מקור אמיתי לקדושת הגוף.
ג. דיון מלא עם מקורות רבים תוכלי למצוא באנציקלופדיה הרפואית הלכתית, בעריכת פרופ' אברהם שטינברג, כרך ד' ערך "נתוח המת" עמ' 528-599.
את הספר ניתן להשיג דרך מכון שלזינגר. ניתן לרוכשו באופן מקוון דרך אתר המכון בקישור הבא: https://www.medethics.org.il/siteheb/SendOrderBooks.asp
כמו כן ניתן לראות את עיקרי הדברים בספר "התורה והרפואה" של פרופ' שטינברג. ספר הנמצא בינתיים רק במהדורת רשת. להלן קישור לערך זה דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/tora/subject109.asp
שלום רב! ראשית, אבקש אם אפשר לא לפרסם את השאלה והתשובה. נאמר לי ע"י מישהו, שרבי משה פיינשטיין כתב כי לימודי רפואה נחשבים כלימוד תורה.
לפני כחודש וחצי בערך התקנתי את ההתקן מירנה בחודש שעבר דיממתי במשך שלושה שבועות (דימומים לא חזקים) שבעצם השאיר לי שבוע אחד בלבד להיות נקיה
להרב הלפרין הנכבד והיקר שלו' רב,אבקש לדעת האם צוואה מחיים תקפה גם אם היא סותרת את חוק החולה הנוטה למות.ידוע לי על חולה שנתן הוראה
Dear Rav Halperin, Please get this question we spoke on the phone ,the Doctor asked the parents to put in the bed of the child
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.